فرهنگ وقف با اقتصاد مقاومتی همسو و هم جهت است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه فرهنگ وقف با اقتصاد مقاومتی همسو و هم جهت است گفت: امروزه یکی از مسائل فقهی و شرعی در جامعه مسئله وقف است.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امروز (3 مرداد) بابیان اینکه فرهنگ وقف با اقتصاد مقاومتی همسو و هم جهت است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: امروزه یکی از مسائل فقهی و شرعی در جامعه مسئله وقف است.

 

وی بابیان اینکه امروزه یکی از مسائل فقهی و شرعی در جامعه مسئله وقف است افزود: نیت وقف کننده و نیازهای روز جامعه اهمیت بالایی دارد و لذا بر اساس نیاز جامعه در هر عصر و زمانی بسیاری از واقفین مبادرت به امر وقف می کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: مسئله وقف می تواند در تمامی زمینه ها انجام شود، بنا بر این وقف باید نهادینه شود تا راهی برای حل بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد.

 

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: وقف مشارکتی جهت رفع موانع اقتصادی اجتماعی و توسعه فرهنگ وقف در جامعه از سوی سازمان اوقاف در حال اجرا است که می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را برطرف کند و در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار کارگشا و اثر بخش باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه تصریح کرد: سند چشم انداز آینده اداره کل اوقاف سند دار کردن کلیه موقوفات و بقاع متبرکه استان است.

 

حجت الاسلام عزیزی در پایان تصریح کرد: در خصوص ترویج فرهنگ وقف گام هایی برداشته شده است که در همین راستا کار گروه هایی با عنوان انجمن های یاوران وقف تشکیل شده است.

 

کد خبر 560634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha