خدمات رسانی به زائران حسینی با کیفیت مطلوب تری ارائه شود

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان، اظهار داشت: مراسم پیاده روی زائران حسینی یک رویداد ملی و بین المللی است از این رو ضرورت دارد خدمات رسانی در ایام اربعین با کیفیت بیشتر و مطلوب تری ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، امروز(۳ مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی، گفت: خدمت رسانی به زائرین حسینی توفیقی است که نصیب مردم خوزستان شده از این رو ضرورت دارد خدمات رسانی در ایام اربعین با کیفیت بیشتر و مطلوب تری ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر همه دستگاه های عضو ستاد باید وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند، تصریح کرد: همانطور که تابلوی این خدمت برای همه مملکت است بنابراین همه کشور باید در این خدمت شریک شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه خدمات و هزینه های اربعین از منابع داخلی دو استان خوزستان و ایلام تامین می شود، اضافه کرد: مراسم پیاده روی زائران حسینی یک رویداد ملی و بین المللی است از این رو باید همه امکانات استان و کشور برای ارائه خدمات بسیج شوند.

 

استاندار خوزستان، بر لزوم اختصاص ردیف بودجه ای توسط دولت برای تردد زائران حسینی از  خوزستان تاکید کرد و ادامه داد: از آنجا که فراهم کردن زیرساخت ها در این ایام هزینه زیادی می برد با حمایت های دولت می توان خدمات بهتری به زائران ارائه داد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید کاستی ‌ها و کمبودهایی که در سال های گذشته در خدمات رسانی به زائران وجود داشته، رفع شود تا میزان رضایت زائران افرایش یابد، تصریح کرد: از اربعین حسینی به ‌عنوان بزرگترین تجمع مسلمانان یاد می شود و این حرکت عظمتی برای شیعه به ارمغان آورده که انعکاس جهانی دارد.

 

۲۰ نقطه در کشور جهت صدور ویزای ویژه اربعین حسینی پیش بینی شده است

در ادامه سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان خوزستان، مهم‌ ترین موضوع در خصوص خدمات رسانی​ به زائران حسینی را مسأله ویزا و گذرنامه دانست و عنوان کرد: ۲۰ نقطه در کشور جهت صدور ویزای ویژه اربعین حسینی پیش‌بینی شده است.

 

وی از آغاز طرح تکمیل جاده چهاربانده از مرز چذابه و تکمیل، تعریض و روکش جاده سوسنگرد به بستان خبر داد و بیان کرد: مکان هایی به مساحت چهار هزار هکتار جهت آماده سازی پارکینگ با ظرفیت پنج هزار دستگاه به در شلمچه و چذابه پیش بینی شده است.

 

همچنين عباس دشتی ‌نژاد، مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری خوزستان، اظهار کرد: سقف اعزام زائران برای هر پایانه یک میلیون نفر به تصویب رسیده و آمادگی هر روز هر پایانه تا سقف ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

 

کد خبر 560771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha