مردمی بودن مراسم معنوی و عظیم اربعین حسینی حفظ شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه اربعین حسینی یک مراسم مردمی است، اظهار داشت: مسئولان باید تنها بر این امر نظارت داشته و زیرساخت ها را فراهم و مردمی بودن این مراسم معنوی و عظیم را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌ الله سيد ابوالحسن حسن ‌زاده،  امام جمعه موقت اهواز، امروز(۳ مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی، با بیان اینکه این رویداد عظیم، اعتباری کشوری برای خوزستان به ارمغان آورده است، گفت: این اعتبار از جهت ورود مردم به استان و همدلی و اهتمام مسئولان در خدمت ‌رسانی به زائرین ایجاد شده که روز به روز در حال افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر لغو اعزام زائر به حج تمتع و عمره، پیش بینی می شود تعداد زائران اربعین حسینی جهت زیارت عتبات افزایش یابد، تصریح کرد: دعوت کسانی که در سال های گذشته در این مراسم شرکت کردند بر افزایش این حضور تاثیر مثبت دارد.

 

آیت الله حسن زاده، با بیان اینکه اربعین حسینی یک مراسم مردمی است و مسئولان باید تنها بر این امر نظارت داشته و زیرساخت ها را فراهم و مردمی بودن این مراسم معنوی و عظیم را حفظ کنند، بر تشکیل کمیته زیر ساخت ها جهت ساماندهی این ایام تاکید کرد.

 

وی با اشاره اینکه هر آنچه در این ایام انجام می شود برکاتش تا مدت ها در استان باقی می ماند و علاوه بر آن موجب برخورداری مردم منطقه می شود، افزود: حرکت اربعین حسينی بزرگترین نمایش اسلام شیعی است و با این کار می توانیم اسلام ناب را در برابر اسلام سلفی و وهابی به جهان معرفی کنیم.

 

تلاش و بسيج كردن توان همه دستگاه ​ها در برگزاری مراسم اربعين حسينی

همچنین قدرت‌ الله دهقان، معاون سياسی و انتظامی استاندار خوزستان، با اشاره به رضایت مسئولان کشوری از خدمات ارائه شده به زائران حسينی در سال گذشته، عنوان کرد: این امر نشان دهنده آن است که همه دستگاه ها و کمیته ‌های این ستاد در استان به وظایف خود به خوبی کرده اند.

 

وی با تاکید بر تلاش و بسيج كردن توان همه دستگاه ​ها در برگزاری مراسم اربعين حسينی، اذعان داشت: پیش‌ بینی می شود تعداد زائران اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یابد از این رو لازم است نواقص موجود در روند خدمات رسانی به زائران حسينی رفع شود.

 

وی این خدمات را شامل صدور روادید، شیوه تبلیغات و پارکینگ دانست و ابراز امیدواری کرد: در شرایطی که جهان اسلام با خطر تکفیری‌ ها مواجه است بتوانیم به نام شیعه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چهره رحمانی اسلام که نماد انسانیت، صلح و وحدت است را به جهانیان معرفی کنيم.

 

کد خبر 560774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha