تکمیل یک سوم پست های پزشک مصوب پزشکی قانونی کشور/  بانک هویت ژنیتک ایران راه اندازی می شود

خبرگزاری شبستان: قائم مقام پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه تعداد پست پزشک مصوب ۲ هزار و ۷۰۰ نفر است، گفت: اما تاکنون حدود یک سوم پست ها تکمیل شده که برای کاهش فشار کاری و ارائه خدمات مطلوب نیازمند جذب ۸۰۰ نفر دیگر هستیم تا حداقل ها تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار شبستان از بیرجند، عبدالرزاق برزگر امروز( 4 مرداد) در آئین تودیع و معارفه مدیران پزشکی قانونی خراسان جنوبی اظهار داشت: لزوم حضور پزشکی قانونی در جامعه کنونی بر کسی پوشیده نیست چرا که باید در کنار قضات، نظرات کارشناسی و متقن ارائه شود.

 

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مناسب نیازمند برخورداری از نیروهای متخصص و کافی است، افزود: در پزشکی قانونی علی‌رغم فعالیت‌هایی که ارائه می‌شود متاسفانه با محدودیت جذب نیرو روبرو هستیم.

 

قائم مقام پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه تعداد پست پزشک مصوب 2 هزار و 700 نفر است، گفت: اما تاکنون حدود یک سوم پست ها تکمیل شده که برای کاهش فشار کاری و ارائه خدمات مطلوب نیازمند جذب 800 نفر دیگر هستیم تا حداقل ها تامین شود.

 

برزگر از راه اندازی بانک هویت ژنیتک ایران خبرداد و بیان کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه قوه قضاییه مکلف شده این بانک اطلاعاتی را راه اندازی کند.

 

به گفته وی مراحل مقدماتی و آماده‌سازی تجهیزات انجام شده و با تدابیر اندیشیده شده نمونه گیری از مجرمین با شتاب بیشتری گرفته خواهد شد.

 

قائم مقام پزشکی قانونی کشور خاطر نشان کرد: بانک ژنتیک می تواند موجب افزایش سرعت در شناسایی مجرم و کشف جرم شود بنابراین نیاز است اعتبارات مناسبی به تحقق این مهم اختصاص یابد.

 

برزگر با بیان اینکه ظرفیت بانک ژنتیک در 9 استان راه اندازی شده، گفت: خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، ساری، خوزستان و تهران از جمله این استان ها هستند.

 

علیرضا صیفی، رئیس دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: در این استان 13 واحد قضایی داریم که دو واحد به صورت دادگاه بخش مشغول ارائه خدمات هستند.

 

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه برتر کشور از حیث کم برخورداری راه های یک طرفه است که منجر به تصادفات زیادی می شود.

 

صیفی ادامه داد: باید در بحث منابع نیروی انسانی و مالی توحه ویژه ای به استان شود و هنوز در واحدهای قضایی پزشک معاضدتی داریم و نتوانسته ایم پزشک ثابت جذب کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 560978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha