برنامه های دهه کرامت با محوریت امامزادگان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور با اشاره به اینکه تمامی برنامه های دهه کرامت با محوریت امامزادگان برگزار می شود، گفت: در طبس نیز تمامی برنامه ها با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مرتضی طاهریان امروز (۵ مرداد) در جلسه شورای هماهنگی دهه کرامت شهرستان طبس با اشاره به اینکه دهه کرامت از میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز و تا میلاد امام رضا (علیه السلام) ادامه می یابد،‌ اظهار داشت: در این بین 5 ذی القعده، روز تکریم بقاع متبرکه و امامزادگان و ششم ذی القعده روز بزرگداشت احمدبن موسی الکاظم (علیه السلام) را نباید فراموش کرد.

 

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که برای دهه کرامت شورایی در مرکز تشکیل شده است که مدیریت آن بر عهده ستادعالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور است، افزود: دلیل واگذاری این مسئولیت به ستادعالی کانونهای مساجد، برگزاری مردمی برنامه های دهه کرامت با محوریت مساجد است.

 

معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه مساجد، مردمی ترین نهاد در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند، ادامه داد: اداره مساجد هم از صدر اسلام تاکنون بر عهده مردم بوده است.

 

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد دهه کرامت، تمامی برنامه های این دهه باید با محوریت آستان های مقدس برگزار شود که در شهرستان طبس نیز تمامی برنامه های این دهه با محوریت امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام برگزار می شود.

 

طاهریان «اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل‌بیت(علیهم السلام)» را شعار دهه کرامت امسال ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری صدا و سیما، ‌امامزاده حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان طبس به عنوان قطب فرهنگی کشور بعد از حرم امام رضا (علیه السلام) مرعفی شود.

 

وی به موضوعاتی از قبیل سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم، تغییر سبک زندگی اسلامی است که کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید به این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

این مقام مسئول با تقدیر از ویژه برنامه هایی که از سوی آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) برای دهه کرامت پیش بینی شده است،‌اظهار امیدواری کرد: شاهد رشد و شکوفایی کانونهای فرهنگی هنری شهرستان طبس باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز از برگزاری برنامه های مختلف در ایام دهه کرامت در سطح استان خبر داد و گفت: جلسه برنامه ریزی دهه کرامت مرکز استان با شرکت حداکثری اعضاء و به میزبانی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

 

وی برگزاری جشن های مختلف فرهنگی، فضاسازی مساجد و تکایا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی کارگاههای سبک زندگی رضوی، افتتاح نمایشگاه های عفاف و حجاب، شب شعر رضوی، برپایی ایستگاههای نقاشی و افتتاح چندین کانون فرهنگی هنری از جمله برنامه های دهه کرامت ذکر کرد.

 

مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی استقبال از کاروان خدام رضوی را یکی از محوری ترین برنامه های دهه کرامت ذکر کرد و اظهار داشت: کاروان خدام رضوی امسال در سه شهرستان قاین،‌بیرجند و طبس برنامه های مختلفی را اجرا خواهد کرد.

 

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه گفت: اقامه نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است که هر هفته؛ بیش از ۸۵۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ابراهیم مهاجریان تاکید کرد: اگر نمازهای جمعه نبود،‌ انقلاب اسلامی ایران نیز با این عظمت و پایداری و صلابت امروز در صحنه های مختلف جهان، حضور نمی داشت به همین دلیل باید به نمازهای جمعه اهمیت بدهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت امام رضا (علیه السلام) از سمت خوزستان به خراسان،‌ شناسایی و علامت گذاری شود تا مردم از این مسیر اگاهی داشته باشند و آن را بشناسند.

 

حسن فروزان، معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) شهرستان طبس نیز در این مراسم گفت: این موسسه از موسسات وابسته به آستان قدس رضوی و حوزه فعالیت آن بیش از 2 هزار کیلومتر مربع در 5 استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، یزد و سمنان است.

 

وی افزود: با پایان دهه کرامت سال گذشته، برنامه های دهه کرامت سال 95 کلید خورد و برنامه ریزی آغاز شد که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم به بهترین شکل برگزار شود.

 

فروزان به برنامه های  دهه کرامت آستان قدس حضرت حسین بن موسی الکاظم اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن ها و برنامه های «مهر بی کران، سبدهای بشارت، نسیم رضوان، ازدواج آسمانی، شب شعر رضوی، کبوترانه، جلوه وصال، نسیم ولایت، آفتاب هدایت، تکریم رضوی، (عیادت از بیماران)، گارگاههای نهج البلاغه، مدح خورشید، کارگاه های نقاشی، نورالهدی (مشاوره خانواده) و ارمغان رضوی (پذیرایی از مسافران)» در این دهه در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 561220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha