شادی طراز اسلامی مهمترین هدف در دهه کرامت است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به برنامه های شاد در دهه کرامت گفت: توجه به دهه های شادی و شادی طراز اسلامی مهمترین هدف ما در دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مرتضی طاهریان، دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور ۵مرداد در نشست ستاد دهه کرامت استان یزد در محل دفتر امام جمعه یزد گفت: اکنون در این شورای در سطح کشور 34 دستگاه حضور دارند که در راس آن چهار آستان مقدس امام رضا (علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها)، حضرت شاهچراغ (علیه السلام)‌ و حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) هستند.

 

وی افزود: تمام تلاش ما این بوده است که ظرفیت های کشوری در زمینه شناخت زندگانی ائمه اطهار را شناسایی کنیم و در راستای ترویج سیره و سنت حضرات معصومین (علیهم السلام) تلاش کنیم.

 

دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور خاطرنشان کرد: بر اساس ماموریت ها در طول سال بخشی از ماموریت ما سوق دادن به سمت زندگانی و سیره امام رضا (علیه السلام) است و در این راستا نیز وفاق خوبی در سطح کشور وجود دارد که آستان قدس نیز از این جشن ها حمایت کرده است.

 

طاهریان بیان کرد: برخی از برنامه ها همچون برنامه زیر سایه خورشید که به همت آستان قدس شروع شده بنابراین بوده که از این جشن ها حمایت شود که شاید همچون این مدل در مناسبت های دیگر در سال نداشته باشیم.

 

وی افزود: یکی از مهمترین پایگاه ها در سطح کشور جشن زیر سایه خورشید یزد است که ما در این زمینه تلاش داریم تا شاهچراغ را نیز فراتر از شیراز قرار داده و در سطح کشور مطرح کنیم.

 

دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: امروز جشن زیر سایه خورشید در بیش از 70 کشور برنامه دارد و در دهه کرامت برگزار می شود.

 

طاهریان بیان کرد: آنچه در این دهه به دنبال آن هستیم توجه به دهه های شادی به قوت دهه های عزا است زیرا ما دهه های عزا را به شکل جدی در کشور شاهد هستیم که اوج آن در محرم است اما تلاش داریم تا به همت تشکل های مختلف مردمی  دهه کرامت را به دهه شادی تبدیل کنیم و شادی در طراز اسلامی را ترویج دهیم و از انحرافات در شادی ها جلوگیری کنیم.

 

وی افزود: هر ساله این جشن ها آسیب شناسی می شود و تلاش ما در شورا نظارت بر اجرای این جشن ها است.

 

دبیر شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: عملا دهه کرامت دهه ای است که برای عرض ارادت به ائمه معصومیت و به خصوص خاندان امام رضا(علیه السلام) تلاش می شود.

کد خبر 561512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha