جشنواره های کانون های  مساجد، تلفیقی از حمایت، آموزش و رقابت است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، گفت: برگزاری جشنواره های مختلف از سوی این ستاد، تنها برای رقابت نیست، بلکه تلفیقی از حمایت، آموزش و رقابت است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مرتضی طاهریان در سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مدت دو روز ( دوم وسوم مرداد ماه) در هتل انقلاب تهران در حال برگزاری است، گفت: تمرکز جدی برنامه های معاونت فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور بر دو رشته تئاتر و سرود بوده است.

 

وی با اشاره به برگزاری سه دوره جشنواره سرود روستایی در استان هرمزگان، گفت: امسال هم چهارمین دوره سرود روستایی به میزبانی روستای «کورده» لارستان در استان فارس برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، افزود: سال گذشته در جشنواره سرود کشوری که در استان همدان برگزار شد، به دلیل توجه لازمی که به سرود روستایی صورت گرفت، یکی از گروه های سرود روستایی از رقبای جدی گروه سرود شهری بود و توانست مقام هم کسب کند.

 

طاهریان از شناسایی 200 گروه تئاتر خبر داد و گفت: از این گروه ها در قالب سرانه حمایت های اقتصادی می شود. علاوه بر آن در رشته عکاسی و خوشنویسی هم اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی همچنین به برگزاری دومین سال جشنواره عکس «آسمانی ها» اشاره کرد و گفت: در این جشنواره مجموع تصاویر پایگاه های اوقات فراغت جمع آوری می شود.

 

معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های مساجد کشور از برگزاری هفت جشنواره به همت این ستاد خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در سال 96 تمرکزی جدی بر جشنواره هنرهای تجسمی داشته باشیم.

 

بنا بر این گزارش در ادامه این اجلاس، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات شان در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداختند.

 

از جمله این پیشنهادات توسعه و ایجاد کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان،  افزایش مراکز دیجیتال و حمایت از آن ها، حمایت ویژه از کتابخانه های مساجد، توجه و حمایت از کانون های فرهنگی هنری مرزی و لزوم توجه به مقوله هنر در مساجد و کشف استعدادهای هنرمند در مساجد اشاره کرد.

کد خبر 560518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha