۷۰۰ وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: در چهارماهه نخست امسال ۷۰۰ وقف جدید در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، امروز (10 مرداد) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه آثار و برکات موقوفات به مردم بر می‌گردد، گفت: اصل و اساس وقف برای تبلیغ دین و برطرف کردن بخشی از مشکلات اقتصادی در جامعه است.

 

وی عنوان کرد: رفع مشکلات اقتصادی موقوفات و رقبات مستلزم داشتن درآمد و عایدات آنهاست که ترویج این مهم هم نیازمند تبلیغات وسیعی است.

 

وی با بیان اینکه احیای فرهنگ وقف نیازمند مشارکت و همراهی مردم است، اظهارداشت: در هر امر مهمی که مردم همراهی کردند، توانسته ایم موفق عمل کنیم و نمونه آن هم دوران دفاع مقدس است که اگر مردم وارد عرصه نمی شدند قطعا پیروزی نصیب کشورمان نمی شد.

 

رییس سازمان اوقافو امور خیریه کشور به تعداد وقف های جدید در سال جاری اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال 700 وقف جدید به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه اداره کردن موقوفات نوعی خدمت به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) است، خاطرنشان کرد: وقف سرمایه ای ملی است و حفظ آن وظیفه شرعی، اجتماعی و ملی آحاد مردم در جامعه ما است.

 

وی اظهارداشت: متاسفانه در دوران حکومت پهلوی یکی از اهداف شوم سران حکومتی، از بین بردن موقوفات و دلسرد کردن و بدبین کردن مردم نسبت به سنت حسنه وقف بود.

 

وی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران مجدد موقوفات در کشورمان احیا شد، ادامه داد: بزرگترین احیاگر موقوفات و فرهنگ وقف درعصر حاضر امام خمینی(ره) بود و بعد از ایشان هم خلف بزرگوارشان مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند موقوفات کشور به حالت وقفیت باقی بمانند و حفظ شوند و رهبرمعظم انقلاب هم بارها بر حفظ موقوفات و اداره صحیح آنها و عمل به نیت واقفین تاکید کردند و این نشان از اهتمام این بزرگواران در حفظ سرمایه ملی است.

 

وی عنوان کرد: پرسنل و کارکنان سازمان اوقاف امانت داران، امانت واقفین هستند و باید همواره در راستای حفظ این امانت ارزشمند نهایت تلاش و کوشش خود را کنند.

 

کد خبر 562152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha