برگزاری هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی در ۱۷ مرداد/ ۳۲ فیلم در کاپری اکران می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی در روز یکشنبه (۱۷ مرداد) در پردیس سینمایی کاپری خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه با معرفی برگزیدگان در روز دوشنبه (۱۸ مرداد) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز (10 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: هشتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی، علوی و رضوی در دو بخش فیلم و فیلمنامه برگزار شده که در این جشنواره به سیره و رفتارهای نبوی و ائمه معصومین (علیهم السلام) و به ویژه امام رضا (علیه السلام) پرداخته می شود.

 

وی افزود: گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف اهل بیت عصمت و طهارت در قالب یک اثر سینمایی به عنوان فیلم انیمیشن و یا حداقل یک فیلمنامه از دیگر اهداف جشنواره ملی پویانمایی رضوی در استان است.

 

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اینکه دو گروه مخاطب این جشنواره هستند، تصریح کرد: دسته اول مخاطبان خاص و صاحبان آثار و دسته دوم مخاطبان عام و بینندگان آثار به شمار می روند.

 

چاپ دوهزار فراخوان جشنواره پویانمایی رضوی

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری این جشنواره، یک هزار پوستر چاپ و دو هزار فراخوان جشنواره به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، مراکز صداوسیمای استان ها، حوزه هنری سراسر کشور، دفاتر انجمن سینمای جوان، دانشگاه ها و مراکز علمی مرتبط با رشته انیمیشن و مکان های فرهنگی هنری سراسر کشور ارسال شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: جشنواره شامل دو بخش اصلی برگزاری مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن و فیلمنامه ها و برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی و نمایشگاه هنری و نمایش انیمیشن های برگزیده 7 دوره قبل و انیمیشن های برتر است.

 

ارسال 87 اثر به دبیرخانه جشنواره

وی از ارسال 87 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی پویانمایی رضوی خبر داد و گفت: از این تعداد 44 فیلم انیمیشن و 43 فیلمنامه است که از استان های اصفهان، همدان، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گلستان، یزد، فارس، مازندران، سمنان، اردبیل، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه و رشت ارسال شده است.

 

حجت الاسلام فضیلت یادآور شد: پس از داوری اولیه آثار رسیده، 32 فیلم و 32 فیلمنامه به بخش مسابقه راه پیدا کردند که در روز یکشنبه (17 مرداد) مراسم افتتاحیه جشنواره و اکران فیلم ها در پردیس سینمایی کاپری گرگان آغاز می شود.

 

وی افزود: مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی نیز ساعت 18 روز دوشنبه (18 مرداد) با حضور خدام امام رضا (علیه السلام) و اجرای مراسم ویژه توسط آنان، تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و حیدری خلیلی، مدیر دفتر مطالعات سینمایی و مسئولان استانی در سالن کاپری برگزار می شود.

 

به گفته وی، برگزیدگان هر بخش به جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) نیر راه می یابند و تقدیر می شوند.

 

کد خبر 562153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha