تصمیم جدی خانه ملتی ها برای کاهش روابط با انگلیس

یک عضو هیات رئیسه مجلس از بررسی طرح کاهش روابط با انگلیس در کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره طرح کاهش روابط جمهوری اسلامی با انگلستان به خبرنگار شبستان گفت: در رابطه با تجدیدنظر در روابط با انگلیس در گذشته بحثی را داشتیم که در دستور کار مجلس نیز قرار گرفت و به دلیل اینکه این طرح نیاز به حضور دستگاه‌های ذیربط در این زمینه داشت مقداری با کندی مواجه شد و سپس نیز بررسی برنامه پنجم توسعه امکان بررسی این طرح را در صحن علنی به نمایندگان نداد.

 

وی با اشاره به اظهارات اخیر سفیر انگلیس در ایران در مورد مسایل حقوق بشری اظهار کرد: این طرح در حال حاضر با توجه به اظهارات سایمون گس ضرورت دارد و ما باید در رابطه با روابط با انگلیس تصمیم جدی‌تری بگیریم.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تصریح کرد: این طرح هفته جاری در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد و ضرورت دارد که در جلسات کمیسیون دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و همچنین شورای عالی امنیت ملی حضور داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: یک بار و دو بار نیست که انگلیسی‌ها در مسایل داخلی ما دخالت می‌کنند و قطعا صحبت‌های اخیر سفیر این کشور نیز آخرین اظهار نظرهای آنها در رابطه با مسایل داخلی ایران نخواهد بود، پس ما باید نسبت به سیاست‌ها و دخالت‌های ناروای این کشور در امور داخلی‌مان تصمیم‌گیری جدی داشته باشیم.

 

این عضو هیئت‌رییسه مجلس با بیان اینکه طرح کاهش روابط با انگلیس باید با ملاحظات جانبی قضیه مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ما مسایل اتحادیه اروپا را نیز داریم که کشور انگلستان یکی از آن کشورهاست و ما باید در کاهش روابط با انگلستان سیاست‌های میان‌مدت و بلندمدت خود با اتحادیه اروپا را نیز مدنظر قرار دهیم و سپس تصمیم‌گیری کنیم.

وی تصمیم‌گیری در این زمینه را نیازمند تصمیم‌گیری دستگاه‌های امنیتی و همچنین شورای عالی امنیت ملی در این زمینه عنوان کرد و گفت: اگر در بحث کاهش روابط با انگلستان فقط این کشور مطرح بود ما راحت‌تر می‌توانستیم در این زمینه تصمیم بگیریم.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با بیان اینکه این طرح در جلسات این هفته و هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، یادآور شد: چون این طرح نیازمند بررسی دقیق است پس نمی‌توانیم در مورد اتمام زمان بررسی آن در کمیسیون اظهار نظر کنیم ولی اعضای کمیسیون مصر به بررسی آن به صورت متوالی هستند.

پایان پیام/

کد خبر 5629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha