مساجد احیاگر تفکر اسلامی هستند/ متولیان وقف به دنبال نهادینه کردن احکام وقف در بین مردم باشند

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:متولیان امور وقف باید به دنبال آشنایی مردم با احکام وقف و هدایت و تشویق آنها به سمت وقف اموال باشند چرا که افزایش موقوفات در گرو نهادینه کردن احکام وقف در بین مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز(۱۳ مرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت:نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه از ضرروی ترین کار متولیان امر وقف است به دلیل اینکه بیشتر افراد جامعه نسبت به این فریضه الهی آگاهی چندانی ندارند.

 

وی افزود: متولیان امور وقف باید به دنبال آشنایی مردم با احکام وقف و هدایت و تشویق آنها به سمت وقف اموال باشند چرا که افزایش موقوفات در گرو نهادینه کردن احکام وقف در بین مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به اهمیت وقف ایده نسبت به وقف مادی گفت:بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین وقف فکر و ایده مهمتر از وقف مال عنوان شده همانطور که در برپایی نظام حمهوری اسلامی امام راحل فکر و ایده خود را در این راه وقف کرد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به ظرفیت ویژه موقوفات به خصوص مساجد گفت:هم اکنون ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که به امر تعلیم و تربیت در حوزه دین و قرآن مشغول خدمت به مردم هستند.

 

وی افزود:از جمله کارهای مثبتی که استان مرکزی نیز در آن پیشتاز است موضوع وقف مشارکتی است که سبب مشارکت گسترده مردم در این امر خدا پسندانه می شود ضمن آنکه تصویب قانونی از سوی مجلس و شورای نگهبان سبب فرهنگسازی بهتر این فریضه در جامعه خواهد شد.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در سطح کشور ۲۵ درصد مراکز درمانی و ۱۳۰ بیمارستان موقوفه در سطح کشور وجود دارد که در مسیر بهداشت و درمان مردم فعالیت دارند.


وی افزود:اوقاف آمادگی کامل خود را در جهت در اختیار قرار دادن موقافات بر اساس اقتصاد مقاومتی اعلام می کند به شرطی که این مساله با نیت واقفان و بر هم خوردن وقف تعارضی نداشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی گفت:هرگونه دست اندازی به موقافات باید با عکس العمل شدید متولیان همراه باشد چرا که این امر سبب تضییع حقوق مردم می گردد.

 

در پایان حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی و از زحمات حجت الاسلام عباسیان تقدیر شد.

کد خبر 563066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha