حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت حضرت معصومه(ع) گلباران شد

خبرگزاری شبستان:همزمان با آغاز دهه کرامت و شوع جشن های دهه کرامت مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت حضرت حضرت معصومه(علیه السلام) توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد،شروع مراسم گلباران ساعت ۸:۳۰ دقیقه تعیین شده بود اما سیل مشتاقان برای عرض ارادت به ساحت مقدس آقا علی ابن موسی الرضا(علیه السلام)از ساعتها قبل از آغاز مراسم خود را به عرصه میدان شهدا رسانده بودند و هر لحظه نیز به خیل جمعیت افزوده می شد.

 

                                                                               

در ورودی عرصه میدا شهدا از سمت خیابان توحید ایستگاههای توسط مسئولین برگزار کننده برای توزیع گل و پرچم های مخصوص این مراسم و همچنین جایگاه سرپوشیده ای هم برای در امان ماندن شرکت کنندگان از آفتاب در نظر گرفته شده بود.

 

زیبایی ها فراوان دیده می شد، در هر گوشه از عرصه میدان شهدا را نظر می انداختم بانوان جوان، نوجوان و حتی سالخورده را می دیدم که با در دست داشتن شاخه ای گل و با لبخند و شادی خود را برای تشرف به مضجع منور علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) آماده می کردند.

 

                                                                               

 

ایستگاههای صلواتی در ورودی های عرصه میدان شهدا توسط مساجد و پایگاههای بسیج دایر شده بود و از بانوان و تمامی کسانی که برای مراسم گلباران حرم مطهر رضوی حضور پیدا کرده بودند پذیرایی می کردند.

 

در این روز فرخنده که به نام روز دختر نامگذاری شده است مادرانی را مشاهده می کنم که فرزندان دختر خود را در سنین مختلف به این مراسم آورده بودند و از همین دوران طفولیت درس ارادت به خاندان عصمت و طهارت را به آنها می آموختند.

 

                                                                               

در ساعت مقرر شده مراسم با تلاوت قرآن کریم شروع شد و پس از قرائت صلوات خاصه اما رضا(علیه السلام) و طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی در عرصه میدان شهدا مداح و ذاکر اهل بیت میثم مطیعی به مدیحه ثرایی و مولودی خوانی پرداخت.

 

با اینکه مراسم گلباران حرم مطهر رضوی مخصوص خواهران زائر و مجاور بود اما جوانان و نوجوانان هم در جلوی جایگاهی که برای مداحی و سخنرانی در نظر گرفته شده بود تجمع کرده بودند و در کنار بانوان محترم از این مراسم شادمانه معنوی استفاده می کردند.

 

حضور عکاسان و خبرنگاران دیداری و نوشتاری و تلاش آنها برای پوشش رسانه ای این مراسم عظیم به وفور دیده می شد.

 

حضور بانوان در این مراسم آنقدر عظیم بود که جایگاه تدارک دیده شده کفاف این جمعیت را نداشت و حضار برای بهره بردن از این مراسم در نقطه نقطه عرصه میدان شهدا حتی در زیر آفتاب که هر لحظه سوزان تر می شد حضور پیدا می کردند.

 

پس از اتمام مداحی پرچم متبرک استان مقدس علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) توسط خادمان این بارگاه در پیشاپیش جمعیت حرکت کرد و خواهران هم در پشت این پرچم برای گلباران و عرض تبریک به ساحت مقدس امام هشتم(علیه السلام) به سمت حرم رهسپار شدند.

 

                                                                              

کد خبر 563198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha