برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در ۳۵۰ امامزاده

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به برنامه های سازمان در دهه کرامت گفت: همایش هایی جهت بزرگداشت ۳۵۰ امامزاده در آستان امامزادگان از فردا در ۳۱ استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان صبح امروز با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی اصحاب رسانه در سازمان اوقاف برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف جهت بزرگداشت دهه کرامت گفت: سازمان در این ایام در 31 استان ویژه برنامه هایی جهت بزرگداشت امامزادگان برگزار خواهد کرد که از فردا همایش هایی جهت بزرگداشت 350 امامزاده در آستان بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در این دهه از ظرفیت اعزام مبلغ در همایش ها استفاده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ارایه مقاله، معرفی شخصیت امامزادگان، پخش تولیدات رسانه ای جهت معرفی امامزادگان و آثار و برکات ایشان از جمله برنامه های این همایش ها خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه در این دهه از 480 نفر از هیئت امنا و خدام امامزادگان تجلیل خواهد شد، اظهار داشت: افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدات فرهنگی هنری همچنین تجلیل از خیرین در ساخت و ساز امامزادگان نیز از دیگر برنامه ها خواهد بود.

وی با اشاره به تولید 42 عنوان محصول فرهنگی در قالب 4 سری نمایشگاهی در دهه کرامت تاکید کرد: نمایشگاه هایی جهت معرفی ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با عنوان های نگین فیروزه ای، ستارگان شهر و قطعه ای از بهشت برگزار خواهد شد، همچنین انتشار پنج عنوان کتابچه، 4 عنوان نرم افزار تلفن همراه، تولید کلیپ های صوتی و تصویری، طراحی پوستر از دیگر اقدامات دهه کرامت می باشد.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برگزاری جشن های زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان قدس رضوی در امامزادگان 31 استان تصریح کرد: مراسم گلباران، عطرافشانی و غبارروبی با حضور اقشار مختلف مردم در امامزادگان در شب میلاد امام رضا (ع) و برگزاری جشن هایی در بیش از 2 هزار بقعه متبرکه از جمله برنامه های شب میلاد حضرت امام رضا (ع) می باشد.

 

کد خبر 563887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha