اخبار اصحاب رسانه همواره باید همراه با صداقت و امانت باشد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام و المسلمین فلاحی با بیان این که رسالت اصحاب رسانه، رسالت مهمی است، گفت: مسئولیت مضاعفی برای خبرنگاران است که خبر و رسالت همیشه همراه با مسئولیت، صداقت و امانت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (ع ) امشب (17 مرداد) در همایش رسولان کریمه که به مناسبت روز خبرنگار ویژه اصحاب رسانه استان قم برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه محمد صارمی، خبرنگار شهید نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: شهید صارمی زمانی که شهر توسط طالبان تصرف شد، خبری به ایران مخابره می‌کند و می‌گویند که طالبان قابل رویت هستند و سوالی که می‌کنند این است که: «به من بگویید وظیفه من چیست؟».

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حیطه خبرنگاری این است که وظیفه اصحاب رسانه در عرصه خبررسانی که عرصه بسیار اثرگذاری است، چیست؟

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی تصریح کرد: عرصه خبرنگاری حتی می‌تواند برای تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه مفید و مهم باشد، بنابراین اصحاب رسانه باید رسالت و وظیفه خود را در عرصه خبرنگاری بدانند.

 

وی با اشاره به سوره مبارکه «ق» گفت: با توجه به آیات سوره «ق»، هر آنچه که انسان می‌بیند و می‌نویسد، فرشتگان الهی بر آن ناظر و شاهدند، بنابراین انسان در قبال آنچه که می‌گوید و می‌نویسد، مسئولیت دارد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این که رسالت اصحاب رسانه، رسالت مهمی است، تأکید کرد: مسئولیت مضاعفی برای خبرنگاران است که خبر و رسالت همیشه همراه با مسئولیت و صداقت و امانت باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی در پایان اظهار امیدواری کرد که خبرنگاران و اصحاب رسانه در خدمت به اهل بیت (ع) نظام جمهوری اسلامی ایران مبادرت بورزند.

کد خبر 563973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha