اجرای هشت نمایش در روز نخست جشنواره ملی آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیر اجرایی پنجمین جشنواره ملی آئین های نمایشی، تعزیه و پرده خوانی در فرهنگ رضوی ضمن تشریح برنامه های این جشنواره، گفت: در روز نخست هشت نمایش از استان های مختلف به اجرا درمی آیند.

محمدعلی پیر سبزی، مدیر اجرایی جشنواره ملی آئین های نمایشی، تعزیه و پرده خوانی در فرهنگ رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: پنجمین جشنواره سراسری آئین های نمایشی، نقالی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) به میزبانی یاسوج برگزار می شود.

 

وی به جدول زمان بندی اجرای نمایش توسط گروه های برگزیده اشاره و یادآور شد: در روز نخست نمایش جن از یاسوج در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش نذر رضا از گناوه در میدان معلم، تعزیه هرمز بلخی از تهران در پارک مهرورزی و تعزیه شاهچراغ از استان اصفهان در پارک ساحلی ساعت 20 و 15 دقیقه به اجرا گذاشته می شوند.

 

پیرسبزی، نمایش برکت جزیره از میناب بندرعباس در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایش خال گردون از سبزوار در میدان معلم، نمایش کاکل از تربت حیدریه در پارک مهرورزی و نمایش راو از سقز استان کردستان در پارک ساحلی ساعت 21 و 15 دقیقه را از دیگر اجراهای روز نخست جشنواره عنوان کرد.

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تعزیه شاهچراغ از استان اصفهان در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایش جن از یاسوج در میدان معلم ساعت 22 و 15 دقیقه به روی صحنه می روند، افزود: نمایش های نذر رضا از گناوه در پارک مهرورزی و خال گردون از سبزوار در پارک ساحلی نیز در همین ساعت به نمایش درمی آیند.

 

وی عنوان کرد: نمایش های راو از سقز در سالن روباز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعزیه هرمز بلخی از تهران در میدان معلم، برکت جزیره از میناب بندرعباس در پارک مهرورزی و کاکل از تربت حیدریه در پارک ساحلی را ساعت 23 و 15 دقیقه از نمایش های پایانی روز نخست جشنواره عنوان کرد.

 

پیرسبزی، گفت: آئین پایانی پنجمین جشنواره ملی آئین های نمایشی، نقالی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی همزمان با اختتامیه هشت جشنواره استانی رضوی 21 مرداد ماه با حضور مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ها در یاسوج برگزار می شود.  

 

 

 

 

 

کد خبر 563984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha