برطرف کردن مشکل خبرنگاران با تدوین نظام جامع رسانه ای

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: تصویب نظام جامع رسانه ای می تواند راه حل برطرف کردن مشکلات خبرنگاران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه شامگاه گذشته(17 مرداد) در مراسم روز خبرنگار اظهار کرد: انسان داری دو بعُد مادی و الهی است.

 

وی ابراز کرد: همه در عصر کنونی به دنبال توسعه پایدار هستند و باید بدانیم اساس توسعه پایدار، توسعه فرهنگی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نقد به سه دسته منصفانه، سازنده و تخریبی تقسیم می شود، گفت: در جامعه به شدت به نقد منصفانه و سازنده نیازمندیم.

 

به گفته رحیمی زنگنه، سعی می کنیم با ایجاد تشکل صنفی امور اصحاب رسانه را به خود آنها واگذار کنیم و تصویب نظام جامع رسانه ای می تواند راه حل برطرف کردن مشکلات خبرنگاران باشد.

 

این مقام مسئول بیان کرد: استان کرمانشاه دارای 15 خبرگزاری فعال، 40 نشریه محلی، 88 دفتر نمایندگی سراسری، 11 دفتر نمایندگی منطقه ای با تعداد بیش از 500 خبرنگار است.

 

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 20 نشریه جدید و 10 سایت مجوز فعالیت گرفته اند، افزود: در طول این مدت همچنین تعداد دفاتر نمایندگی سراسری دو برابر شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه ما تقویت صنف خبرنگاری است و انتخابات خانه مطبوعات نیز اواخر مهرماه برگزار می شود.

 

فریدون معتمدیان رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه نیز گفت: اخلاق باید در رأس کار اصحاب رسانه باشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دور شدن افراد از هم در این راستا باید همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

وی ابراز کرد: نظام جامع رسانه ای که به زودی به مجلس می رود می تواند در حرفه خبرنگار تحول بزرگی ایجاد کند و صندوق قرض الحسنه نیز در خانه مطبوعات راه اندازی می شود.

 

به گفته رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه، در استان کرمانشاه 110 نفر عضو خانه مطبوعات هستند که امیدواریم با این تحولات تعداد اعضا بیشتر شود.

 

کد خبر 563990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha