ودیعه گذاران حج در بانک ملت با وام یک و نیم میلیونی به عتبات اعزام می شوند

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به اینکه تا کنون ۲/۵ میلیون متقاضی سفر به حج ودیعه گذاری در بانک ملت انجام داده اند با اعطای وام یک و نیم میلیون تومانی در صورت علاقه مند بودن می توانند به عتبات اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان حج و زیارت و بانک ملت جهت ارائه تسهیلات به ودیعه گذاران عمره مفرده برای عزیمت به عتبات عالیات عصر امروز با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت و هادی اخلاقی، مدیرعامل بانک ملت در این سازمان برگزار شد.

اوحدی در ابتدای این نشست با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای سیاست های مصوب سازمان در سال 95 که سال بالندگی خدمات در حوزه عتبات نام گرفته است، می باشد، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جدی در این راستا افزایش زائران عتبات عالیات می باشد.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات به زائرین عتبات باید ظرفیت های کشور عراق به لحاظ جنگ با تکفیری های داعش شناسایی شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت از طریق مشارکت با بانک های بزرگ ملی، ملت، گردشگری، انصار کار جدی در حوزه اعزام به عتبات انجام داده است.

اوحدی با اشاره به اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته، تصریح کرد: بهره برداری از 9 طرح بزرگ در عراق که 7 طرح آن در داخل کشور عراق بوده و 2 پروژه بزرگ در داخل کشور ایران جهت خدمات به زائران اربعین می باشد، از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: احداث زائرسرای طریق القدس در خروجی شهر بستان در استان خوزستان که شهریور ماه به بهره برداری می رسد، مرکز اقامتی در نجف اشرف با 770 تخت در 50 متری حرم به نام هتل امیر المومنین با همکاری بانک ملت و آشپزخانه با ظرفیت 20 هزار پرس غذا در هر وعده از اقدامات این سازمان می باشد.

وی افزود: با توجه به محرومیت زائران حج نشست های مختلفی برگزار کردیم و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که تا کنون 5/2 میلیون متقاضی سفر به حج ودیعه گذاری در بانک ملت انجام داده اند که در صورت علاقه مند بودن با حفظ اولویت تشرف، به عتبات اعزام شوند.

اوحدی گفت: بر این اساس تفاهم نامه ای با بانک ملت امضا خواهیم کرد تا این تعداد متقاضی از وام یک و نیم میلیون تومانی بانک ملت برای سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه همچنین تسهیلات ارزان قیمت عتبات دانشجویی توسط بانک ملت در حال انجام است، اظهار کرد: دانشجویان نیز می توانند از تسهیلات بانک ملت برای سفر به عتبات استفاده کنند.

هادی اخلاقی، مدیر عامل بانک ملت در ادامه این نشست با بیان اینکه بانک ملت و سازمان حج و زیارت به عنوان دو شریک استراتژیک در این راستا ماموریت مشترکی را برای خود تعریف کرده اند، گفت: بانک ملت کمک خواهد کرد تا هزینه های این فریضه با سهلوت بیشتری فراهم شود و خدمات ارزش افزوده ای برای زائرین با مشارکت سازمان ارائه گردد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شهریور ماه فرایند این انتقال در بانک ها آغاز می شود، خاطرنشان کرد: فرایند کار بسیار ساده است به طوریکه مناسبات غیر ضروری از این روند حذف شده است و زائرین با مراجعه به سایت سازمان تقاضای خود را برای اعزام به عتبات در صورت علاقه مند بودن به دریافت تسهیلات ارائه می کنند.

اخلاقی ادامه داد: بعد از این درخواست با کارت شناسایی و پر کردن فرم دریافت تسهیلات موفق به دریافت تسهیلات خواهند شد و شرایط سهل و آسانی برای کسانی که ودیعه در شعب بانک ملت گذاشته اند مهیا خواهد شد.

مدیر عامل بانک ملت گفت: بنابراین هر فرد تا سقف یک و نیم میلیون تومان از تسهیلات بهره مند خواهد شد و بازپرداخت آن در 18 ماه با قسط 95 هزار تومان صورت خواهد گرفت، همچنین افراد تحت تکفل نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در بانک ودیعه گذاشته اند بر اساس نرخ های مصوب شورای پول و اعتبارات در حال حاضر دریافت کننده سود هستند این در حالی است که نرخ سود تسهیلات از نرخ سود سپرده ای که در حال حاضر دریافت می کنند کمتر است از این منظر این خود قرض الحسنه می باشد.

کد خبر 564596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha