حضور ۸۰ درصدی استان های کشور در جشنواره ملی شعررضوی کرمان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امسال بیش از سه هزار اثر به جشنواره رسید که حدود ۸۰ درصد استان های کشور در جشنواره شرکت کردند که ۳۰ درصد آنان به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در اختتامیه بیست و دومین جشنواره ملی شعر رضوی با اشاره به جایگاه استان در شعر و ادب از حیث شخصیت های فرهیخته و محافل متعدد و جشنواره های ادبی؛ آن را حاکی از جایگاه شعر و ادب در استان ادب پرور و فرهنگ پرور کرمان و غنای فرهنگی استان دانست.

 

 

وی به پویایی جشنواره شعر رضوی و سابقه برگزاری آن حتی قبل از جشنواره بین المللی امام رضاعلیه السلام اشاره کرد و افزود: امسال به ابتکار بنیاد، اتاق فکر جشنواره متشکل از اساتید و صاحبنظران حوزه شعر و ادب تشکیل شد که کمک بزرگی برای ارتقاء سطح کیفی جشنواره است.

 

 

علیزاده اظهار داشت: برنامه ریزی شد تا در یک فرآیند سه ساله این جشنواره بین المللی شود تا امکان حضور فارسی زبانان در جشنواره فراهم شود.

 

 

وی جشنواره ملی شعر رضوی را نمونه عینی پیوند شاعران پیشکسوت با شاعران جوان دانست و گفت: امسال سه هزار و 227 اثر به جشنواره رسید که حدود 80 درصد استان های کشور در جشنواره شرکت کردند که 30 درصد آنان به مرحله نهایی راه یافتند.

 

 

این مسئول گفت: جشنواره شعر رضوی نیاز به تبلیغ ندارد و شعرا با دنبال کردن این رویداد فرهنگی، زمینه حضور خود را فراهم می کنند و در کنار موضوع اصلی جشنواره-امام رضاعلیه السلام-موضوع اهل بیت هم مطرح شد.

کد خبر 564757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha