بین المللی شدن تئاتر رضوی مستلزم حضور بخش حرفه ای تئاتر در جشنواره است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بین المللی شدن تئاتر رضوی را مستلزم ارتقای کیفی آثار شرکت کنندگان و دخیل کردن بخش حرفه ای تئاتر در جشنواره دانست.

مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جشنواره یازدهم تئاتر رضوی در مرکز خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: قبل از این که دنبال واژه بین المللی شدن جشنواره تئاتر رضوی باشیم، باید شاهد ارتقای کیفی آثار شرکت کنندگان جشنواره و به نوعی دخیل کردن بخش حرفه ای تئاتر در جشنواره باشیم.

 

وی تصریح کرد: باید ایجاد انگیزه برای مشارکت بیشتر هنرمندان برای تولید اثر با محتوای رضوی اولویت اصلی جشنواره تئاتر رضوی باشد.

 

وی افزود: اگرچه واژه بین المللی شدن برای ما مدیران جذاب است و در پی تحقق آن هستیم، اما باید دید بین المللی شدن جشنواره چه اندازه می تواند در راه اهداف جشنواره کمک کار ما شود.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در جشنواره یازدهم تئاتر رضوی از کشور آلمان مهمان داریم که این کمپانی آلمانی علاقه مند تولید اثر برای جشنواره است، بنابراین این کمپانی برای شناختن جشنواره و محتوای آن دعوت شد تا بتواند در راستای اهداف جشنواره  اثر تولید کند.

 

شفیعی تصریح کرد: مهم ترین رسالت جشنواره تئاتر رضوی، باید توجه به معنویت و گسترش آن در جامعه و گسترش معارف انسانی باشد که گاهی به دلایل مختلف توجه کمتری به آنها  می شود.

 

وی تاکید کرد: جشنواره رضوی به طور مشخص وظیفه تولید آثار معنوی با محوریت فرهنگ و معارف رضوی را دارد که هر اندازه تولید آثار کیفی بیشتر باشد، سبب اقبال و بهره برداری بیشتر و بهتر مردم و مخاطب قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهره گیری از گروه های حرفه ای در تولید اثر از نکات مثبت یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی است که باید این روند در سال های آینده تقویت شود.

 

شفیعی افزود: ایجاد شرایط برای تولید آثار حرفه ای و کیفی و بهره گیری از فضای اجرای عمومی پس از جشنواره در راستای تحقق اهداف جشنواره تئاتر رضوی ضروری است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه همواره خراسان شمالی مخاطب خوبی برای تئاتر داشته است و از ویژگی های اصلی بجنورد، مردم تئاتر دوست آن است که همین موضوع از دلایل اجرای جشنواره تئاتر رضوی در این سطح در خراسان شمالی است.

 

یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از 15 مرداد ماه جاری شروع شده است که اختتامیه آن عصر امروز، بیستم مرداد ماه در سالن گلشن بجنورد برگزار خواهد شد.

کد خبر 564770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha