آغاز به کار هفتمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در خوزستان

خبرگزاری شبستان: مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) امروز(۲۰ مرداد) در شهرستان کارون برگزار می شود.

سید کریم موسوی، دبیر جشنواره شعر رضوی به زبان عربی، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: مراسم افتتاحیه هفتمین دوره این جشنواره امروز(20 مرداد) ساعت 19 در سالن اجتماعات سالن دانشکده نفت شهرستان کارون برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این مراسم آیت الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و علیدادی فرماندار کارون به سخنرانی می پردازند و همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره را قرائت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین تعدادی از برگزیدگان ایرانی و خارجی به قرائت شعرهای خود می پردازند، اضافه کرد: فردا صبح هم تعدادی از شاعرانی که اشعاری را به جشنواره ارسال کردند در صورت تمایل می توانند سروده های خود قرائت کنند.

 

موسوی، با اشاره به اینکه اختتامیه این مراسم فردا(21 مرداد) ساعت 20:30 در شوش دانیال مجتمع فرهنگی دعبل خزاعی برگزار می شود، افزود: آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی می کند و از 18 برگزیده جشنواره تقدیر می شود.

 

وی با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان، 207 اثر در دو بخش شعبی و فصیح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، عنوان کرد: تعدادی زیادی آثار ارسالی از کشورهای عربی همچون عراق، عمان، یمن، سوریه و لبنان دریافت کردیم که بیشتر آنها در بخش فصیح بود.

 

وی با اشاره به اینکه از میان آثار ارسال شده به جشنواره 18 اثر از سوی هیات داوران برگزیده شد که از این تعداد 9 اثر در بخش فصیح و 9 اثر در بخش شعبی است، خاطر نشان کرد: 9 نفر از برگزیده ها از کشورهای خارجی و 9 نفر هم از شاعران ایرانی هستند.

 

کد خبر 564812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha