تشریح برنامه‌های اقتصادی شبکه قرآن/ طرح «۱۴۵۰» نگاهی تازه به اقتصاد مقاومتی دارد

خبرگزاری شبستان: محمدزاده گفت: یکی از دلایل اینکه سوره مبارکه «حدید» به عنوان سوره محوری طرح ۱۴۵۰ در شبکه قرآن انتخاب شد، پرداختن بسیار موثر به آموزه‌های مرتبط با مسائل اقتصادی است.

«محمدحسین محمدزاده» مدیر شبکه قرآن سیما درباره برنامه‌های این شبکه بر محور اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی به خبرنگار تلویزیون شبستان گفت: یکی از دلایل اینکه سوره مبارکه «حدید» به عنوان سوره محوری طرح 1450 در شبکه قرآن انتخاب شد، پرداختن بسیار موثر به آموزه‌های مرتبط با مسائل اقتصادی است. در اقتصاد مقاومتی پنج محور وجود دارد؛ عدالت محوری، مردم محوری، درون زا بودن، برون نگری و بحث عدالت. همه این محورها، آموزه های مختلفی در سوره مبارکه حدید دارد که تشکیل دهنده مفهوم اقتصاد مقاومتی است و به آن کمک می کند و مرتبط است.

 

وی با اشاره به اینکه از نظر یکی از کارشناسان این طرح، سوره مبارکه حدید سوره اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: بنابراین به عنوان اقدامی موثر در این خصوص از جانب فضای قرآنی در رسانه ملی و معاونت سیما، این طرح نگاهی تازه به اقتصاد مقاومتی بود.

 

مدیر شبکه قرآن سیما در پاسخ به اینکه آیا طرحی برای ایجاد کرسی مکاتب در شبکه قرآن دارید؟ گفت: چرا چنین طرحی داریم؛ به فرمایش امام صادق (ع) معتقد هستیم که اول فقه و قوانین شرعی کار آموزش داده شود و سپس اقدام به تجارت صورت بگیرد و این موضوع در دستور کار برنامه های شبکه است.

 

وی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: البته سعی داریم هم به صورت تضمینی و هم به صورت جذاب‌تر و قابل فهم‌تر برای کسانی که تصمیم به آغاز کاری دارند فهم کلی از نظام و قوانین شرعی تجارت را به نمایش بگذرایم تا خدای ناکرده به مسائل غیرشرعی تجارت و اقتصاد دچار شوند.

 

محمدصالح حجت الاسلامی

 

کد خبر 565354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha