گلستان در بخش اشتغالزایی از رتبه ۱۵ کشوری برخوردار است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ۱۱ هزار تعاونی در استان به ثبت رسیده است، گفت: در این بخش گلستان از رتبه ۵ کشوری و از نظر اشتغالزایی از رتبه ۱۵ کشوری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امرالله عباسی، مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، عصر امروز (23 مرداد) در مراسم تودیع خود گفت: با توجه به شاخصه هایی که در استان وجود دارد گلستان از نظر اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار نیست.

 

وی افزود: دولت یازدهم در آغاز فعالیت خود از اعتباری برخوردار نبود اما با تدبیر و امید که داشت توانست شرایط را مدیریت کند.

 

عباسی اظهارداشت: با توجه به شاخصه هایی که سازمان بین المللی کار اعلام کرده بود در ابتدای فعالیت دولت یازدهم نرخ بیکاری استان 5.6 درصد بود و بعد از آمار گیری های انجام شده به 13.8 درصد رسید.

 

وی  با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال 93 به 12.4 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: با تلاش هایی که از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است این آمار در سال گذشته به 11.8 درصد رسید.

 

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان جمعیت شاغل استان را 527 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این بخش استان گلستان رتبه 13 کشور را دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان در سهم اشتغال ناقص از رتبه 13 کشوری برخوردار است.

 

عباسی با بیان اینکه 11 هزار تعاونی در استان به ثبت رسیده است،افزود: در این بخش گلستان از رتبه 5 کشوری برخوردار است و از نظر تعداد اعضا رتبه 13، اشتغالزایی رتبه 15 و در سرمایه گذاری تعاونی ها رتبه 21 کشوری برخوردار است.

 

کد خبر 565545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha