تاکید استاندار گلستان بر پایداری اشتغال/ تدوین برش استانی برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: در بسیاری از موارد در استان شغل ایجاد می شود اما دوامی ندارد، بنابراین مهمترین اقدام در این حوزه پایداری اشتغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (27 مرداد) در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: اشتغال و پایداری آن دو بخش مهم در اجرای طرح های مختلف است که موضوع دوم از اولویت بالاتری برخوردار است.

 

وی افزود: بسیاری از دستگاه های استان براساس برنامه های اقتصاد مقاومتی که در سطح وزارتخانه ها برنامه ریزی شده است برش استانی آنها را تهیه کرده اند.

 

صادقلو بیان کرد: باید مبانی یا عناوین اشتغال در استان را تدوین کنیم تا بتوانیم براساس مزیت ها و توانمندی های استان اقدامات خود را برای ایجاد اشتغال برنانه ریزی کنیم.

 

وی گفت: برش استانی برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید براساس برنامه های ملی و نگاه به سند آمایش استان تدوین شود.

 

استاندار گلستان به پایداری اشتغال هم تاکید کرد و گفت: در بسیاری از مواقع شعل در این استان ایجاد می شود اما دوامی ندارد دلیلش اینست که در برنامه ها به پایداری اشتغال فکر نشده است.

 

وی با اشاره به مولفه های پایداری شغل، بیان کرد: تولید و شرایط پس از تولید به صوزت صفر تا صد مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید یک مرکز مدیریت صادراتی در استان راه اندازی شود و تولیدکنندگان نیز باید محصولات خود را جذاب تر و متناسب با ذائقه مردم روانه بازار کنند.

 

صادقلو افزود: هدفمند کردن مشوق های تحریک تقاضا نیز از دیگر مولفه هایی است که منجر به پایداری اشتغال خواهد شد.

 

 

کد خبر 566590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha