تشکیل شورای سالمندی در استان کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت: شورای سالمندی با هماهنگی دستگاه های مربوطه به نیازها و مشکلات سالمندان رسیدگی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز(1 شهریور) در مراسم گرامیداشت روز پزشک که در محل مرکز نگهداری سالمندان شمیم مهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: ارائه خدمات به سالمندان از جمله وظایف سازمان بهزیستی به شمار می رود.

 

وی با اشاره به وجود 165 هزار و 135 سالمند در استان کرمانشاه، ابراز کرد: استان کرمانشاه از لحاظ داشتن تعداد سالمندان دارای رتبه دوازدهم کشوری است و در این استان نرخ رشد سالمندی نسبت به میانگین کشوری در حال افزایش است.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، سالمندان استان کرمانشاه در تعداد چهار مرکز ثابت و یک مرکز ویزیت در منزل نگهداری می شوند.

 

قادری بیان کرد: پیشرفت به سمت سالمندی در جامعه ما در حال افزایش است و این امر نیازمند یک برخورد اساسی بوده که متولیان امر باید در این راستا گام بردارند و ما در استان کرمانشاه تلاش داریم که شورای سالمندی را در قالب یک کارگروه و به ریاست استاندار تشکیل دهیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بعضی از فرمانداری های شهرستان های استان این شورا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این شورا با هماهنگی دستگاه های مربوطه به نیازها و مشکلات سالمندان رسیدگی می کند.

 

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات در مراکز نگهداری سالمندان جزو اولویت های کاری ما به شمار می رود، گفت: اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و ایجاد روحیه و نشاط در بین سالمندان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این قشر مهم جامعه خواهد بود.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تقدیر و تشکر از انجمن پیشکسوتان پزشکی استان کرمانشاه در راستای حضور در بین سالمندان و ارائه خدمات ویزیت رایگان به سالمندان همزمان با روز پزشک، گفت: بهزیستی آماده دریافت مشارکت های مردمی در راستای خدمات رسانی هرچه مطلوب تر به افراد تحت پوشش خود است.

 

 

کد خبر 567945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha