اعلام مهمترین برنامه های پیش روی وزارت بهداشت/ تخلفاتي در حوزه طب سنتي وجود دارد

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با اشاره به اينکه هم اکنون ۸دانشکده طب سنتی در کشور فعال است، گفت: در این زمینه سودجویی، تخلفات و اشکالاتی وجود دارد که با ساماندهی این بخش قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر سيد حسن قاضي زاده هاشمی امشب (۳ شهريور) در مراسم افتتاح سلامتکده طب سنتی در محل شهدای باقریه بیرجند با بیان اینکه طب سنتی در کشور وضعیت خوبی دارد، چراکه مردم علاقه و باور خاصی به طب سنتی دارند، اظهار داشت: در این زمینه اشکالاتی هم وجود دارد که ساماندهی مناسبی نشده است.

 

وی گفت: ابتدا بايد سازمانی در زیر مجموعه وزارتخانه تعریف شود تا از این میراث ملی به بهترین وجه مراقبت شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت و مجلس باید برای الحاق سازمان طب سنتی به وزارت بهداشت تلاش به خرج دهند، افزود: باید این میراث 200 ساله کشور که تاکنون از آن غافل بوده ایم مجدد احیا شود.

 

هاشمی تاکید کرد: در این زمینه سودجویی و تخلفات و اشکالاتی وجود دارد که با ساماندهی این بخش قابل حل است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 8 دانشکده طب سنتی در کشور فعال است، اظهارداشت: وضعیت دانشکده های طب سنتی از نظر کمی در کشور خوب است اما از نظر کیفی باید ارتقاء پیدا کند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ساده ترین روش ها را برای دانشجویان طب سنتی ارايه می دهیم تا از آموزش های طولانی مدت کاسته شود چرا که به متخصص نیاز داریم.

 

هاشمی با اشاره به مهمترین برنامه های پیش روی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ادامه طرح تحول سلامت، پیگیری چندین هزار پروژه وزارت بهداشت، وضع قوانین در مورد برنامه ششم توسعه در زمینه بهداشت و درمان تا زنجیره بهداشتی در کشور تکمیل شود از جمله اهداف پيش روي است.

 

گفتني است، سلامتکده طب سنتي بيرجند در زميني با مساحت ۶۵۰ مترمربع در محل آستان مقدس امامزادگان باقريه بيرجند فعاليت آزمايشي خود را از نيمه مرداد امسال آغاز کرده بود و امشب رسما با حضور وزير بهداشت دولت يازدهم افتتاح شد.

 

 

 

کد خبر 568772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha