تحقق سخنان رهبری، زمینه ساز تحقق دولت قرآن

لاله افتخاری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش می تواند بخش وسیعی از خواسته های رهبری برای تربیت نیروهای قرآنی را برعهده برگیرد گفت: تحقق سخنان رهبری زمینه ساز تحقق دولت قرآن است.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن در مراسم افتتاحیه بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع قاریان قرآن گفت: اگر بخواهیم برای تحقق دولت قرآن زمینه سازی کنیم بی تردید تحقق سخنان رهبری تنها راه پیش روی ما خواهد بود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ قرآن برای تدبر، فهم و عمل به قرآن تاکید دارند و این نشان می دهد که ایشان به نقش قرآن در تربیت نیروی انسانی جامعه کاملا واقف اند. 

افتخاری نقدها و پیشنهادی طرح شده توسط کارشناسان قرآنی را مورد استقبال قرار داد و گفت: بی شک این نقدها کار را اصلاح می کنند و نقش مفیدی در تحقق آرمان های قرآنی مقام معظم رهبری دارند.
وی ظرفیت بخش آموزش برای عهده دار شدن فعالیت های قرآنی و ترویج باوره ای قرآنی در سطح جامعه را بسیار زیاد دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش با ظرفیت زیاد و نیروهای توانمندی در زمینه ترویج باورهای قرآنی می تواند بخش وسیعی از خواسته های رهبری برای تربیت نیروهای قرآنی را برعهده برگیرد.
 

رئیس فراکسیون قرآن خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نه تنها موظف است کودکانی قرآنی تربیت کند بلکه با همگرای با اولیا و مربیان می تواند خانواده های قرآنی را در سطح کشور تربیت کند.
وی در بخشی از سخنان خود به حضور فعال مدارس قرآنی در خارج از کشور اشاره و اظهار کرد: مدارس قرآن در خارج از کشور باید پیام قرآن، ندای جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را در سطح جهان طنین انداز کنند.
 

افتخاری با قدردانی از اقدامات وزیر آموزش و پرورش برای گسترش فرهنگ عمومی قرآن در مدارس گفت: ایشان تنها وزیری هستند که با داشتن مدرک دکترا علوم قرآن اقدامات موثر و بی نظیری برای ترویج آموزه های قرآنی در کشور انجام داده اند و با مدیریت موفق خود و همکاری بی شائبه همکاران خویش توانسته اند بخش عظیمی از وظایف قرآنی خویش را به نحو احسن انجام دهند.
وی از مسئولین آموزش و پرورش در مراکز فرهنگی کشور درخواست کرد حمایت خویش را از برنامه قرآنی آموزش و پرورش دریغ نکنند و با در اختیار قرار دادن تجربیات مدیریتی خود در نهضت قرآن و انقلاب قرآنی، نقش موثری ایفا کنند.
 

افتخاری در پایان سخنان خود عقب ماندگی کشور را ناشی از سهل انگاری در زمینه گسترش تربیت قرآنی در سالهای گذشته عنوان و اذعان کرد: در این سالها باید عقب ماندگی خود را جبران کنیم و جامعه ای پرورش یافته بر اساس تربیت اصیل قرآنی پدید آوریم.


شایان ذکر است بخش آموزش در هشتمین روز از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور قائم مقام این نمایشگاه و تعدادی از مسئولین آموزش و پرورش افتتاح شد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 56909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha