راه اندازی مدارس قرآنی، بزرگترین رویداد فرهنگی در کشور

عزتی راه اندازی مدارس قرآن را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نامید و گفت: سال گذشته با تهیه نمادی از مدارس قرآنی کشور در نمایشگاه بین المللی قرآن راه اندازی ده هزار مدرسه قرآن را به مردم کشورمان نوید دادیم و طی ای

 به گزارش خبرنگار شبستان، علی عزتی، مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مراسم افتتاحیه این بخش با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد بخش آموزش در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: مسئولیت آموزش عمومی قرآن در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش محول شد و وزیر آموزش و پرورش در راستای آموزش عمومی قرآن در سطح کشور تلاش های فراوانی کرد.
 

عزتی ادامه داد: از سال گذشته بخش آموزش نمایشگاه بین المللی قرآن بطور کامل در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و آموزش و پرورش متولی اصلی ترویج قرآن در سطح جامعه شد.

مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه قرآن افزود: طی 17 سالی که از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن می گذرد همواره آموزش و پرورش در بخش های مختلف این نمایشگاه حضور فعال و مستمری داشته است که پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام فعالیت های آموزش و پرورش در این نمایشگاه به صورت یکپارچه و تجمیع شده ارائه می گردد.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش در فضای 450 متری تلاش کرد تا فعالیت های قرآنی خویش را به جامعه قرآنیان ایران معرفی نماید.
 

عزتی راه اندازی مدارس قرآن را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور نامید و گفت: سال گذشته با تهیه نمادی از مدارس قرآنی کشور در نمایشگاه بین المللی قرآن راه اندازی ده هزار مدرسه قرآن را به مردم کشورمان نوید دادیم و طی این دو سال آموزش و پرورش توانست این امر مهم را متحقق سازد.
وی به حضور بیش از یک میلیون 800 هزار دانش آموز در مدارس قرآنی کشور اشاره کرد و در این باره گفت: وزارت آموزش پرورش در یک حرکت جهادی و انقلابی موفق شد این جمعیت را در مدارس قرآنی کشور گرد آورد و در ادامه این روند با دستور وزیر محترم آموزش و پرورش محترم قرار است این مدارس را از مرحله افزایش کمیت به مرحله افزایش کیفیت برساند.
 

مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن تشکیل مدارس ایرانی با هویت اسلامی را از خواسته های مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش در سطح شهر خواند و افزود: تمام بخش های مختلف وزارت آموزش و پرورش در تلاش اند تا این خواسته وزیر آموزش و پرورش را تحقق بخشند.
وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت های خود وزارت آموزش و پرورش در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: میز مشاوره یکی از قسمت های فعال و جذاب بخش آموزش در نمایشگاه بین المللی قرآن است که با کمک چند تن از روحانیون جوان تشکیل شده و به جذب نونهالان، نوجوانان و جوانان مشغول است.
 

عزتی برگزاری کرسی های فراغت و مسابقات قرآن را از فعالیت های دیگر آموزش و پرورش در مدارس کشور معرفی کرد و گفت: در سال جاری با برگزاری 125 هزار کرسی تلاوت در مدارس سطح کشور قصد داریم فضایی قرآنی و با نشاط را در مدارس ایجاد کنیم و برای همین در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن نمادی از آن برنامه بزرگ را به بازدیدکنندگان ارائه داده ایم.
وی بخش پیش دبستانی، دانشگاهی و مجتمع پیامبر(ص) و بخش خبرگزاری دانش آموزی را از دیگر فعالیت های بخش آموزش در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن دانست و ادامه داد: حتی در این بخش ها کوشیده ایم تا از خود نو نهالان، نوجوانان و دانشجویان برای استمرار فعالیت های قرآنی بهره بگیریم که برای نمونه ایجاد خبرگزاری دانش آموزی «پانا» نمونه ای از آنها است که تمام بخش های خبری، تهیه عکس و کارهای رسانه ای را خود دانش آموزان بر عهده دارند.
منبت کاری، سفالگری و نقاشی از بخش های مختلف های کارگاه های هنرهای قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن است که عزتی درباره آنها گفت: در این کارگاه ها دانش آموزان به ارائه توانمندی های خود در کارهای هنری پرداخته اند و توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند. 

مدیر اجرایی بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن مدیر خانواده و مشارکت مردمی را از قسمت های پرمخاطب نمایشگاه قرآن دانست و گفت: در نمایشگاه امسال با تخصیص ده میلیون تومان جایزه به دانش آموزان قرآنی و ایجاد بخش مفاهیم و قصه گویی فضایی جذاب برای کودکان فراهم آورده ایم.
 

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه بخش آموزش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عصر پنجشنبه با حضور رئیس فراکسیون قرآن در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.
پایان پیام/
 

کد خبر 56910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha