آورندگان حقوق بشر واقعی انبیای الهی بودند/ غرب مدعی حقوق بشر است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه نبیا آورندگان اصلی حقوق بشر و امنیت و حریت بر مبنای اعتقادی و خدا هستند گفت: غربی ها و آمریکا فقط ادعای حقوق بشر دارند و حتی از ناقضان حقوق بشر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک خاطرنشان کرد:‌ شرکت در کارهای خیر و حضور پررنگ در مساجد در ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش چشمگیر تر باشد، زیرا رمضان ماه استغفار به درگاه خداوند متعال است.


وی به هم نشینی اقشار مختلف مردم با ایتام و محرومان تاکید کرد و اظهار داشت:‌ نباید در برابر محرومان و فقرا احساس بزرگی و تکبر به خود راه دهیم.


خطیب جمعه اراک با بیان اینکه ‌رمضان ماه صله ارحام و نیکی به پدر و مادر و ماهی است، تصریح کرد: قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده، و باید روزه داران از فضایل این ماه مبارک توشه ای برای همه سال ها برگیرند و اخلاق و کردار پسندیده را سرلوحه همه امور خود قرار دهند.

 

آیت الله دری نجف آبادی،‌ با بیان اینکه اهل بذل و بخشش بدون حساب و کتاب وارد بهشت می شوند، افزود:‌ اخیرا دختری خواستگار جاهلش را که به صورتش اسید پاشیده بود، بخشید با اینکه آن دختر نابینا شده و زیبایی خود را از دست داده است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:‌ قناعت و صرفه جویی و دوری از افراط و تفریط باید در زندگی همه ما نهادینه شود و رشد یابد.


امام جمعه اراک افزود:‌ انبیا آورندگان اصلی حقوق بشر همراه با امنیت و حریت بر مبنای اعتقادی و خدا هستند و غربی ها و آمریکا فقط ادعای حقوق بشر دارند و حتی از ناقضان حقوق بشر هستند.


اشاره به چهاردهم مرداد روز مشروطیت،‌ اشاره به شهادت حضرت خدیجه کبری،‌ روز خبرنگار،‌ از دیگر محورهای نماز جمعه این هفته شهر اراک بود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 56939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha