شناسایی و ساماندهی ۹۹۵ تبعه خارجی غیرمجاز در ارتباط با کار در استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اشتغال نیروی کار ایرانی گفت: با شناسایی ۹۹۵ تبعه خارجی غیرمجاز، تعداد ۴۰۲ نیروی کار ایرانی جایگزین آنها شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، فریبا آیت اللهی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد روز گذشته (7 شهریور) در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: تلاش ما اشتغال و فعالیت در جامعه و حضور در بین اقشار مختلف جامعه هستیم.

 

وی افزود: ما برنامه های متعددی در راستای کارآفرینی داشته ایم که برگزاری نمایشگاه برای اولین بار در استان یزد در هفته کارآفرینی یکی از فعالیت های تخصصی ما بود.

 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: ما در استان یزد 26 مرکز کاریابی فعال کرده ایم که 2 مرکز دیگر نیز به زودی در ابرکوه و اشکذر راه اندازی می شود و در مجموع 12 مورد از این مراکز در شهرستان ها و بقیه نیز در مرکز استان هستند.

 

آیت اللهی خاطرنشان کرد: صدور مجوز فعالیت هشت مرکز، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در قالب 14 زیر گروه تخصصی در سه حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی داشتیم که در این راستا نیز اولین مرکز مشاوره کارآفرینی را در استان یزد راه اندازی کرده ایم.

 

وی افزود: جایگزینی نیروی کار ایرانی در بخش هایی که اتباع بیگانه حضور داشتند از دیگر فعالیت های ما بود که طی یک سال گذشته ۹۹۵ تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی شدند که به دلیل کارگیری این افراد، کارفرمایان آنها چهار میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال  جریمه شدند.

 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اتباع خارجی مجاز و فعال در واحدهای سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرد: پروانه کار این افراد یک ساله تمدید می‌شد که برای تسهیل در امور مرتبط با این افراد، تمدید پروانه‌های کار سه ساله شد.

 

آیت اللهی در پایان گفت:  ۴۰۲ نیروی کار ایرانی نیز جایگزین افراد شناسایی شده غیرمجاز شدند که این حمایتی در راستای ایجاد اشتغال افراد و خانوارهای بومی بود.

 

 

کد خبر 569786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha