رسانه، نقطه پیوند تحول در علم و زندگی است

کارشناس ارتباطات با تاکید بر نقش رسانه در تحول علوم انسانی، اظهار داشت: رسانه می تواند نقطه پیوند مستحکمی بین تحول در علوم و نوع زندگی انسان باشد.

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، نشست تخصصی "نقش نخبگان و تشکل های دانشجویی در تحول علوم انسانی" در بخش "قرآن، بنیان تحول در علوم انسانی" نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با سخنرانی تعدادی از نخبگان و فعالان تشکل های دانشجویی برگزار شد.

 

 

محمد حسین ساعی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارتباطات، در این نشست تخصصی با بیان اینکه علم نسبت عظیم و انکارناشدنی ای با زندگی دارد، اظهار داشت: سبک زندگی وقتی تغییر می کند، طبیعتا علم جدیدی هم رخ می دهد.

 

وی خود مطرح شدن علوم انسانی را در مرحله ای از تاریخ بشر دانست و گفت: علوم انسانی هنگامی مطرح شد که قرار شد بشر دین را کنار بگذارد و می توان مدعی شد که اصلا علوم انسانی در تقابل با دین ظهور کرده است.

 

 

ساعی با بیان اینکه اصولا علم به وجود آمده است تا بحران های بشر را حل کرده و از بین ببرد، اظهار داشت: فلسفه نقد برای این است که نقد کنیم تا به بحران نیفتیم. بنابراین شکل گیری علوم انسانی نیز از این حوزه و قانون مستثنا نیست.

 

وی بر این باور بود که مبحث رسانه و روزنامه نگاری پیوند محکمی با زندگی دارد و در نتیجه این تاثیر بسزایی در امر تحول در علوم انسانی دارد.

 

 

ساعی در همین باره افزود: این همان نقطه ای است که پیوند علم و زندگی را مشخص می کند. اما باید توجه داشت که علوم انسانی ای که امروز در دانشگاه های ما تدریس می شود، نمی تواند به مسایل جامعه ما بپردازد.

 

وی مدعی بود که علوم انسانی غربی امروزه ربطی به زندگی ما نداشته و در جامعه ما کاربردی نمی توان برای آن متصور بود و اصلا مسئله ای از جامعه ما را حل نمی کند.

 

ساعی در پایان خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم در این حوزه تحول کار کنیم، باید از نکات ریزی که در حوزه رسانه ها مطرح می شود، آغاز کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 57128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha