فعالیت های اردوی بهترین راهکار برای تربیت اجتماعی فرزندان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اثرگذاری فعالیت های آموزشی اردویی گفت: کاهش ساعت رسمی و افزایش زمان غیر رسمی آموزش بهترین راهکار برای اثرگذاری بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد امروز (15شهریور) در اولین دوره متمرکز اموزشی مهارتی مدیران اردوگاه های دانش آموزی سراسر کشور گفت: امروز محدودیت منابع داریم که مسئولان باید به فکر آن باشند تا به کمک اردوگاه ها بیایند و کیفیت را رونق دهند.

 

وی افزود: پیام اصلی سند تحول بنیادین بحث عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است و کلید آن در دستان معلمین اثرگذار است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: معلمین اثرگذار کسانی هستند که بتوانند به خوبی تربیت را داشته باشند و امرز نیز میزبان افرادی هستیم که نقش اثرگذاری در تربیت افراد داشته باشند.

 

شیرزاد بیان کرد: در بخش مدارس و بخش اردویی  فضا متفاوت است و سلامت فضای اردویی زبانزد عام و خاص است و مثلث موفقیت در بخش مدارس چشم انداز، برنامه ریزی و تلاش فردی است در حالی که در فضای اردویی چشم انداز هدف و برنامه ریزی و تلاش جمعی است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: رسالت اصلی در آموزش و پرورش تربیت اجتماعی است و شاید بحث تربیت را در یک کلمه یعنی ادب می توان خلاصه کرد و در فضای اردویی به نحوه های مختلف این عمل می شود.

 

شیرزاد بیان کرد: راز موفقیت در دو کلمه تصمیمات درست است که از تجربه بدست می آید و ما باید قدر نیروهای با تجربه را بدانیم.

 

وی ادامه داد: باور کنیم که اثربخشی برنامه های غیر رسمی مانند فعالیت های اردویی کمتر از فعالیت های اردویی نیست و همچنین معتقدیم ویژگی های انضباط اجتماعی و ایثارگری و مدیریت جهادی با نگاه محبت آمیز مربیان و مسئولین اردوگاه ها بهتر به دانش آموزان آموخته می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: اگر ما از ساعات رسمی کم کنیم و به فعالیت های غیر رسمی اضافه کنیم شاید اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

شیرزاد بیان کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه و توجه دولت و همراهی مجلس احکامی در برنامه درج شود که برنامه های غیر رسمی بعد از تصویب آن حل شود.

کد خبر 571625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha