اقتصاد تعاونی؛ زیر ساخت اقتصاد مقاومتی/ تعاونی‌های دانش بنیان بهترین راه برای ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی زیر ساخت اقتصاد مقاومتی است، گفت: رویکرد دولت در حال حاضر تقویت کیفی تعاونی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن هفده تن پیش از ظهر امروز(15شهریور) در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ۲۰۴۰ طبق تحقیقات اقتصاددان های دنیا ۹۸درصد ثروت دنیا در دست کمتر از یک درصد مردم خواهد بود، گفت: این یعنی نقطه پایان شادمانی و معیشت شرافتمندانه قشر عظیم مردم دنیا و این همان اقتصاد تکاثری است.

 

وی با اشاره به اینکه جایگزین کردن اقتصاد تعاونی به جای اقتصاد تکاثری بهترین راه برای نجات از این موضوع است، افزود: براساس اصل 44 قانون توسعه قرار بود که 25 درصد از اقتصاد کشور از محل اقتصاد تعاونی ها تامین شود اما تاکنون در هیچ برنامه ای نتوانستیم حتی 5درصد آن را محقق کنیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر رویکرد دولت توسعه کیفی تعاونی ها است، گفت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی که زیر ساخت آن اقتصاد تعاونی است توزیع عادلانه درآمد به نسبت ارزش آفرینی مردم بین تولید کنندگان است.

 

هفده تن افزود: در طول سه دهه گذشته به علت غفلت مسئولان، رانت خواران بر سفره تولیدکنندگان تکیه زدند و ثروت آنها را می بردند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی کمک می کند تا همه از اقتصاد به طور مساوی بهره ببرند و در آن سهیم باشند و همه براساس مهارت خود از آن حقوق بگیرند، تاکید کرد: یکی از مزیت های خراسان جنوبی وجود محصول زعفران است که تعاونی ها باید در این خصوص ورود جدی پیدا کنند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پایه گذاری تعاونی اقتصادی دانش بنیان ارزش افزوده زیادی برای اعضا آن به همراه دارد، ادامه داد: ارزش افزوده بخش نوآوری‌ها در آمریکا در طول 5 دهه اخیر هزار برابر بوده است که نشان دهنده اهمیت نوآوری در تعاونی‌ها است.

 

هفده تن بیان داشت: امروز ژاپن به برکت زعفران ایرانی، دارویی را تهیه کرده که سرطان بدخیم را مداوا می کند و این توانسته قیمت زعفران را برای آنها چندین برابر کند.

 

وی با اشاره به خشکسالی چندین ساله در خراسان جنوبی، گفت: بهترین راه برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این استان ایجاد تعادنی های دانش بنیان است.

 

کد خبر 571666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha