در اجرای امر به معروف و نهی منکر جای تعارف با کسی نداریم

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در اجرای امر به معروف و نهی منکر جای تعارف با کسی نداریم زیرا طرف مقابل ما در انجام این فریضه خداوند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: قبل از انجام هر اقدامی برای موفقیت در کار باید وضعیت موجود را بسنجیم و ببینیم تا رسیدن به وضعیت مطلوب چقدر فاصله داریم.

 

وی با بیان اینکه برای حل بسیاری از معضلات و فسادها در جامعه ابتدا بایستی ریشه یابی کرد، افزود: اگر حرف هایی گفته شود که حرمتها و حریم ها در جامعه شکسته شود دیگر نمی توانیم جلوی بسیاری از معضلات را بگیریم.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: حتی اگر جامعه به بهترین حالت مطلوب و آرمانی برسد فریضه امر به معروف واجبی است که هیچگاه از گردن ما ساقط نمی شود.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ترک کنندگان امر به معروف و نهی از منکر مورد لعن و نفرین خداوند قرار می گیرند، گفت: در برخورد با منکرات و اجرای معروفات از سرزنش ها و برخوردهای دیگران نترسیم و با هجوم خاموش دشمنان مقابله کنیم.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی جامعه آرمانی اسلامی را جامعه ای تشریح کرد که اهل آن نسبت به معروفات خوشحال و نسبت به منکرات ناراحت می شوند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر تمامی مسائل خرد و کلان جامعه را پوشش می دهد و همه باید این فریضه مهم را اجرا کنیم و زمینه را برای مقابله با فساد و منکرات فراهم نماییم.

 

وی تصریح کرد: در اجرای امر به معروف و نهی منکر جای تعارف با کسی نداریم زیرا طرف مقابل ما در انجام این فریضه خداوند است.

 

وی مسئولیت های محوله را امانتی بر دوش مدیران عنوان و تصریح کرد: هرکس در هر موقعیت و مرتبه ای قرار دارد به این وظیفه خطیر خود عمل کند و سعی کنیم مسئولیت های خود را به احسن وجه انجام دهیم.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نشانه ی تمیز مومن و منافق را می توان در برخورد با منکرات مشاهده کرد، افزود: معیار مومن و منافق بودن را امر به معروف و نهی از منکر نشان می دهد و فضای جامعه نیازمند آغاز یک حرکت جدی در تمامی زمینه ها است.

 

وی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را بیشتر از ماهواره ها دانست و تصریح کرد: سن استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیار پایین آمده است و معایب و آسیب های این فضاها بسیار بیشتر از مزایای آنها است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: توطئه ها و اقدامات دشمنان برای ترویج منکرات در جامعه بسیار هدفمند است و ریشه ها را هدف قرار داده و بطور ویژه و هدفمند در پی از هم پاشیدن خانواده ها هسند و بصورت اساسی هم کار می کنند.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ترویج فساد اخلاقی از مهمترین اقدامات دشمنان عنوان کرد و افزود: فساد اخلاقی همه چیز را نابود می کند که قرآن کریم می فرماید این فساد از تبرج و تظاهر زنان شروع می شود.

 

وی افزود: اوضاع را جدی تر بگیریم و در چهارچوب قانون و تا جایی که اختیار داریم با منکرات برخورد کنیم و مسئولیت های خود را به گردن دیگران نیندازیم.

 

کد خبر 571814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha