کنگره امام سجاد (ع) نویدبخش وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) موجب افزایش وحدت شیعه و سنی در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مرتضی طاهریان، امروز 16 شهریور در نشست هم اندیشی اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار شد، گفت: موضوع و سیره حضرت زین العابدین (ع) به دلیل برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان نهادینه شده است. به طوری که هر استانداری در کنار حکم استانداری، افتخار خدمت به سیدالساجدین (ع) را نیز دریافت می کند.

 

فعالیت هر استان برای یکی از معصومین (ع)

وی افزود: طبق برنامه ریزی های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد هر استانی درباره یکی از حضرات معصومین (ع) فعالیت ویژه ای دارد و در همین راستا استان هرمزگان برای معرفی و تبیین سیره و شخصیت امام سجاد (ع) فعلیت می کند.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به موفقیت استان هرمزگان در برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: این استان به دلیل اقدامات ویژه در این عرصه مانند نگینی در میان سایر استان ها می درخشد.

 

استقبال فراوان از همایش سیدالعابدین (ع)

طاهریان ادامه داد: همایش سیدالعابدین (ع) نیز که چند سال پیش در تهران برگزار شد و استقبال بسیار مردم و مخاطبان را به دنبال داشت، می تواند الگوی فعالیت سایر استان ها برای تکریم شخصیت و سیره ائمه معصومین (ع) باشد.

 

 وی اظهار کرد: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آمادگی برگزاری کنگره سایر حضرات معصومین (ع) را در استان ها دارد و این موضوع را به تمام دبیرخانه های استانی ابلاغ کرده است.

 

کار برای اهل بیت (ع) موجب امنیت کشور می شود

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اضافه کرد: کار برای اهل بیت (ع) موجب امنیت و آرامش کشور می شود زیرا نام آن بزرگواران، آرامش بخش و معنویت آفرین است.

 

طاهریان گفت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) موجب افزایش وحدت شیعه و سنی در تمام کشور به ویژه استان هرمزگان شده است.

 

وی افزود: ستاد کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در زمینه فعالیت ها و برنامه های بین المللی خود بیش از هر نهادی با مجمع جهانی اهل بیت (ع) ارتباط دارد.

 

ارسال فراخوان کنگره امام سجاد (ع) توسط مجمع جهانی اهل بیت (ع)

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پایان خاطرنشان کرد: مجمع جهانی اهل بیت (ع) می تواند فراخوان های کنگره بین المللی امام سجاد (ع) را به اطلاع صاحب نظران، علما و شخصیت های برجسته سایر کشورها برساند.

کد خبر 571959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha