مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ با حضور رئیس رسانه ملی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۵۰ در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، گفت: این مراسم ۲۰ شهریور ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ با حضور علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری اختتامیه طرح ملی قرآنی 1450 صبح امروز با حضور محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و جمعی از مسئولان این طرح قرآنی در ساختمان شبکه قرآن برگزار شد.

محمدزاده در ابتدای این نشست با بیان اینکه این طرح با محوریت رسانه ملی به ویژه دو شبکه تخصصی رادیویی و تلویزیونی برگزار شد، گفت: این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان با محوریت سوره مبارکه حدید از اوایل مردادماه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این سوره به فرمایش امام صادق (ع) از آیه 1 تا 6 برای نسل های آخرالزمان نازل شده؛ آیه هایی که سرنوشت انسان را 180 درجه به مسیر درست هدایت می کند و برای فهم بهتر جوانان مفید می باشد.

مدیر شبکه تلویزیونی قرآن با بیان اینکه این طرح به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده، اظهار کرد: این طرح موجب ایجاد انگیزه در جوانان شده به طوریکه علاوه بر حفظ سوره حدید، روخوانی و روانخوانی در پی داشت.

محمدزاده با اشاره به مشارکت شبکه های رادیویی و تلویزیونی در این طرح تاکید کرد: با توجه به اینکه رادیو قرآن نقش محوری در این طرح داشته، رادیو جوان و ایران و همچنین شبکه هایی چن افق و شبکه های قرآنی به تبلیغ و ترویج این طرح کمک کردند.

وی با اشاره به برگزاری سه جشنواره در جهت اجرای طرح قرآنی 1450 تصریح کرد: جشنواره جمع خوانی سوره حدید، جشنواره عکاسی با محوریت سوره حدید و جشنواره خوشنویسی آیات سوره حدید نیز تا کنون برگزار شده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1450 در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، ادامه داد: این مراسم 20 شهریور ماه از ساعت 17 تا 19:30 با حضور علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه برگزاری این طرح علاوه بر یک وظیفه رسانه ای به عنوان یک مطالبه عمومی  است، افزود: تجلیل از خانواده‌های قرآنی شهدای منا نیز از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی 1450 است.

احمد لیالی، دبیر طرح قرآنی 1450 در ادامه این نشست با ارائه گزارشی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، دارالقرآن بسیج، شهرداری تهران و شبکه ‌های سیما در برگزاری این طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۲۱۶۵ دقیقه برنامه ضبط شده است، گفت: کتابی با موضوع مفاهیم و تفسیر سوره حدید نوشته حجت ‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این راستا به چاپ رسیده است که تا کنون 47 هزار نسخه از آن منتشر شده است.

لیالی خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰۰۰ کلاس برگزار شده بالغ بر ۳۲۰۰۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و در مسابقه پیامکی این طرح ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون پیامک دریافت کرده‌ایم.

دبیر طرح قرآنی 1450 با اشاره به آثار رسیده به جشنواره های این طرح اظهار کرد: در بخش خوشنویسی ۲۳۲ اثر و در بخش عکس نیز ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است،  همچنین جوایز این طرح نیز ۱۴۰۰ جایزه ۲ میلیون ریالی و ۵۰ جایزه ۵۰ میلیون ریالی است.   

 

کد خبر 572038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha