طلبه تراز انقلاب حضور پررنگی در اجتماع دارد

خبرگزاری شبستان: مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم، گفت: تربیت نیروهای زبده برای تبلیغ و ترویج معارف و حقایق اسلام از مهمترین تکالیف حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، انسیه ظاهری، مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم، غروب سه‌شنبه 16 شهریور در دومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جامعه بسیج زنان برگزار شد، گفت: بر اساس فرمایش امیرمومنان (ع) باید انسان‌ها به سخن عالم خداشناس گوش فرا دهند.

وی افزود: در جای دیگر فرمودند: به خدا سوگند اگر در پیروی از حکومت و اطاعت از امام، اخلاص نداشته باشید خدا دولت اسلام را از شما پس گرفته و آن را به دیگران خواهد سپرد.

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به حوزه علمیه‌های توانمند و کار آمد نیازمند است اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این نظام برای مقتدر بودن در همه عرصه‌ها، به حوزه علمیه توانمند و کار آمد نیازمند است، بنابراین باید جامعه علمی و دینی ما نیازها را به درستی شناخته و به موقع وارد عمل شود تا در دنیا و آخرت دچار خسران و زیان نشویم.

ظاهری با اشاره به بیانی دیگر از رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در جای دیگر می‌فرمایند: اگر حوزه‌های علمیه تحرکی در خود ایجاد نکنند و از وظایف خود غافل شوند به زودی ما یک حوزه علمیه نیز نخواهیم داشت و این امر سبب به انحطاط کشیده شدن حوزه‌های علمیه شده که جای هشدار دارد.

وی درباره علت اینکه رهبر معظم انقلاب، بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تاکید دارند، گفت: حوزه‌های علمیه خاستگاه و پدر معنوی انقلاب اسلامی است اما گاهی اوقات متاسفانه دیده می‌شود که برخی از افراد و جریانها درصدد سوق دادن حوزه‌های علمیه به سمت و سوی حوزه سکولاریسم و ضد انقلاب هستند.

ظاهری با اشاره به اینکه دشمن شناسی از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه و سبب موفقیت آنها در عرصه تاریخی و دینی می‌شود، عنوان کرد: امروز دشمنی دشمنان به وسیله جنگ نرم به مراتب بدتر و حساستر از دوران دفاع مقدس است که بر اساس فرمایش امیرمومنان علی(ع) اگر در مقابل دشمن به جهاد نپردازیم دچار ستم و خواری خواهیم شد.

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم در ادامه بیان داشت: باید دشمن شناسی و شناخت جبهه حق و باطل توسط طلاب با درک درست نسبت شرایط حساس زمان باشد در غیر این صورت حوزه‌های علمیه دچار انحراف و از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی دور می‌شود.

وی مهمترین تکلیف حوزه‌های علمیه را در تبلیغ و ترویج علوم و معارف اسلامی دانسته و ابراز کرد: تربیت نیروهای زبده برای تبلیغ و ترویج معارف و حقایق اسلام از مهمترین تکالیف حوزه‌های علمیه است.

ظاهری با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه انقلابی، اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه باید طلبه تراز اسلامی به صورت شفاف و مشخص تعریف شود تا خروجی آن سربازان خط مقدمی شود که در راستای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب به جهاد کبیر بپردازند و همواره در این مسیر قدم بردارند.

مسؤول امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون استان قم در پایان خاطر نشان کرد: یک طلبه تراز انقلاب اسلامی عالم، اخلاق مدار، با شناخت کافی و وافی حضوری پررنگ در عرصه تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه دارد.

 

 

کد خبر 572289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha