فاجعه منا نباید فراموش شود/ضرورت حفظ اتحاد مسلمانان در برابر توطئه های دشمن

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت کرمانشاه، گفت: رژیم آل سعود باید مدیریت حج را واگذار کند، چراکه نمی تواند در این راستا عملکرد موفقی داشته باشد.

آیت الله محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به کشتار زائران خانه خدا توسط رژیم آل سعود به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج بر همگان آشکار است.

 

وی ادامه داد: مسلمانان با وجود این شرایط نمی توانند در مراسم حج امنیتی داشته باشند و رژیم آل سعود باید مدیریت حج را واگذار کند، چراکه نمی تواند در این راستا عملکرد موفقی داشته باشد.

 

به گفته امام جمعه موقت کرمانشاه، بی مسئولیتی رژیم آل سعود در ایجاد امنیت زائران خانه خدا سال گذشته موجب شد که تعدادی زیادی از مسلمانان در فاجعه منا به شهادت برسند.

 

آیت الله حجتی تصریح کرد: مسلمانان هیچ گاه فاجعه منا را فراموش نخواهند کرد و این خیانت بزرگ آل سعود به مسلمانان را همواره باید گوشزد کرد و هیچ گاه نباید از خون شهدای منا گذشت.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت باید در این راستا اقدامات لازم را در اخذ حق و حقوق شهدای حادثه منا را انجام دهد، گفت: دشمنان اسلام با این اقدامات قصد دارند در بین مسلمانان ایجاد تفرقه کنند.

 

وی اضافه کرد: با وجود رخ دادن حادثه منا رژیم آل سعود هیچ گاه مسئولیت این فاجعه را بر عهده نگرفت و در برخی موارد شاهد بودیم که مسلمانان را مقصر می دانست.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه اتحاد و همبستگی مسلمانان خاری در چشم دشمنان است، ابراز کرد: مسلمانان نباید این انسجام خود را از دست بدهند و در این صورت می توانند اسلام را در جهان گسترش دهند.

 

آیت الله حجتی تأکید کرد: جوامع مسلمانان در سراسر جهان نباید در برابر ظالمان سکوت کنند و باید برای احقاق حقوق خود تلاش مضاعف داشته باشند.

 

کد خبر 572466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha