ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جوامع اسلامی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیاز امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز(۱۸ شهریور) در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر حوزه های مقاومت و پایگاه های تابعه که در محل نماز خانه سپاه ناحیه آستارا برگزار شد، اظهارکرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فریضه های مهم اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر جزء فروع دین است، افزود: با احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی در زمینه های مختلف برطرف می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه در آیات متعدد قرآن امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی های بهترین امت ها عنوان شده است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی ما جایگاه بلند و ویژه ای دارد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم باشد، خاطرنشان کرد: باید در مقابل بدی ها که در جامعه می‌افتد احساس مسئولیت کنیم.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات مهم اسلامی است، افزود: با اجرای این فریضه مهم جلوی بسیاری از آسیب ها و گناه ها گرفته می‌شود.

 

امام جمعه بندر آستارا، ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیاز امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی دانست و گفت: اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر موجب از بین رفتن بسیاری از پدیده ها و ناهنجاری‌های جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی و فردی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در آرمان امام راحل تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس امر به معروف و نهی از منکر بود و امام قیام کرد تا جامعه را به سوی خوبی ها دعوت و از بدی ها و منکرات دور سازد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است.

کد خبر 572486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha