برگزاری بیش از سه هزار و ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد با همکاری دستگاه های مختلف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رجبی، مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد امروز ( 20 شهریور) به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزد گفت: در آستانه سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس هستیم که امروز همچون گذشته انقلاب اسلامی و اررش های انقلاب در حال شکوفایی است.

 

وی افزود: امروز دشمن در تلاش تطهیر چهره منافقین است و در تلاش است تا چهره افرادی که بزرگان انقلاب ما را گرفتند را تطهیر کنند اما اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند علیه آنها عمل کنند و چهره اصلی آنها را نشان دهند و آثار و ارزش های انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند.

 

مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد با اشاره به راه اندازی بخش مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس در یزد خاطرنشان کرد:مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سه بخش برای ترویج فرهنگ ایثار و ارزشهای دفاع مقدس و به ویژه جنگ تحمیلی برای ارائه به نسل جوان در حال ساخت است که ساختمانی نیز برای آن ایجاد می شود.

 

رجبی تصریح کرد:مرکز فرهنگی دفاع مقدس حدود 2 هزار و 800 متر زیربنا دارد که تا امروز نزدیک به 30 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

وی ادامه داد:700 سوژه انتخاب شده که 140 سوژه انتخاب شده که کار مفهومی آن انجام می شود و نقش همه سازمان ها و بخش ها در آن طراحی شده و جانمایی می شود.

 

مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد گفت: نزدیک به 90 میلیارد ریال در سه بخش هزینه شده که تقریبا 70 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن نیاز است که امیدواریم تا پایان سال 96 با جانمایی آثار در معرض عموم قرار گیرد.

 

رجبی با اشاره به طرح السابقون بیان کرد:در این دو سال گذشته حدود 35 کتاب و نشریه اداره حفظ و آثار با اعتباری نزدیک به چهار میلیون ریال در زمینه دفاع مقدس انجام دادیم که با مشارکت برخی از دستگاه ها به چاپ رسیده است.

 

وی بیان کرد:70 یادمان شهید گمنام در استان یزد در تمامی شهرستان ها با 146 شهید گمنام داریم و برای نگهداری، تعمیر، بهره برداری و برگزاری مراسم ها هیات امنا داریم و تا یک ماه آینده همه یادمان های شهدای گمنام حکم برای آنها صادر می شود.

 

 

رجبی گفت: بیش از سه هزار و 200 عنوان برنامه در طول هفته دفاع مقدس در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود که رژه اقتدار نیروهای مسلح، برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب تاکنون در طول هفته دفاع مقدس با محوریت سپاه الغدیر و سایر دستگاه ها، غبار روبی قبور شهدا، گلباران قبور مطهر شهدای زن، حضور پرشور بسیجیان در نماز جمعه، زنگ مقاومت، تکریم از ایثارگران، برنامه حوزه های علمیه و برگزاری جلسه قصه گویی نمونه آنست.

 

وی بیان کرد:روزهای هفته مقدس با نام های اقتدار، صلابت نیروهای مصلح؛ معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت؛ دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان؛ اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمیو  اصناف و آمادگی دفاعی؛ پیشکسوتان، رزمندگان، عزتمندان؛ بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی؛ فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان، ولایتمداران نامیده شده است.

 

 

مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد: بیش از یکصد هزار نفر در سال گذشته از نمایش « فصل شیدایی» در جنب پارک کوهستان یزد بازدید کردند که امسال نیز برنامه ای به همین مناسبت داریم.

 

رجبی تصریح کرد: تعداد 22 نفر شهیده زن داریم که برنامه خاصی از جمله غبار روبی قبور شهدا را نیز داریم.

 

وی گفت:تجلیل از خانواده 194 شهید طلبه استان از جمله برنامه هایی است که توسط حوزه های علمیه در استان برگزار می شود.

 

مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس یزد خاطرنشان کرد:اعزام حدود 10 هزار نفر به راهیان نور از دانش اموزان در طول هفته دفاع مقدس، برنامه های تلویزیونی، رفع شبهات، برگزاری نمایشگاه، فراخوان مقاله نویسی، ساخت نماهنگ حاج احمد متوسلیان، نقاشی تمثال شهدای شاخص استان، پخش پنج مستند شهدای شاخص استان، برپایی نمایشگاه کتا از جمله برنامه های مشترک سازمان ها در استان یزد است.

کد خبر 572900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha