نرم‌افزار كتابخانه جامع حج ۳ رونمايي مي‌شود

خبرگزاری شبستان: ويراست سوم نرم افزار كتابخانه جامع حج توليد مشترك حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت و مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي پنجشنبه ۲۵ شهریورماه در قم رونمايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام روزبه بركت‌رضايي مدير پايگاه اطلاع‌رساني حج از برگزاري مراسم رونمايي از نرم‌افزار كتابخانه جامع حج (ويراست سوم) با سخنراني حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي عسكر در قم خبر داد.

وي افزود: اين نرم افزار كه از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت و مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي به طور مشترك توليد شده، متن كامل ۸۲۰ عنوان در ۱۰۰۵ مجلد از آثار منتشر شده پژوهشكده حج و زيارت را در خود جاي داده است.

حجت‌الاسلام بركت‌رضايي گفت: مطالب اين نرم‌افزار در موضوعات احكام و مناسك، ادعيه و حديث، اسرار و معارف، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاريخ مكه و مدينه، سفرنامه و خاطرات، عتبات عاليات و سوريه، مباحث اجتماعي و سياسي، مرجع و گوناگون و نشريات؛ ارائه و قابل دسته‌بندي است.

وي نمايش متن به همراه قابليت‌هاي متنوع پژوهشي، ‌دسترسي به موضوعات كتاب از طريق فهرست گزينشي، جست و جوي ساده و پيشرفته، امكان مقايسه متون مختلف برنامه با يكديگر، متن كامل قرآن كريم با امكان جست ‌و جو در آيات و ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت نامه را از قابليت‌هاي اين نرم‌افزار برشمرد.

مدير پايگاه اطلاع‌رساني حج اظهار داشت: تعداد 335 كتاب با موضوع اعتقادي و پاسخ به شبهات وهابيت، 67 اثر با موضوع احكام و مناسك، 17 كتاب با موضوع ادعيه و احاديث، 77 اثر با موضوع اسرار و معارف حج در اين نرم‌افزار گردآوري شده است.

وي يادآور شد: 72 اثر با موضوع تاريخ مكه و مدينه، 34 كتاب با موضوع سفرنامه و خاطرات، 73 اثر با موضوع عتبات عاليات، 55 اثر با موضوع مباحث اجتماعي سياسي، 114 اثر مرجع و گوناگون و 161 عنوان نشريه از ديگر مطالب ارائه شده در اين نرم‌افزار است.

حجت‌الاسلام بركت‌رضايي خاطرنشان كرد: نرم افزار كتابخانه جامع حج ۳، پنج شنبه ۲۵ شهريورماه ساعت 9 صبح با سخنراني حجج اسلام سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و حميد شهرياري، رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي در سالن اجتماعات اين مركز رونمايي مي‌شود.

 

کد خبر 573570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha