اطاعت از دستور پیامبر اکرم (ص)، بهترین راه حفظ وحدت مسلمانان

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد بین المللی غدیر یزد با اشاره به اهمیت توجه به دستورات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) گفت: اطاعت از دستور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خصوص غدیر بهترین راه حفظ وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله ناصری، امام جمعه یزد و رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد امروز (۲۳شهریور) در نشست خبری بنیاد بین المللی غدیر استان یزد گفت: بنیانگذار این بنیاد آیت الله خزعلی بودند که در دهه سال 80 در اجتماعی در تهران پیشنهاد این بنیاد را مطرح کرد و پس از آن تشکیل شد.

 

وی افزود: شناسایی نهج البلاغه و غدیر و به خصوص  واقعه غدیر خم  مهمترین مسئله به منظور تشکیل بنیاد بین المللی غدیر بوده است.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم)  با غدیر، اسلام  را به جامعه معرفی کردند تا روش و سیره و منش خود را به مردم نشان دهند و همانطور که در ابلاغ رسالت خود جدی بودند و در تعبیر و تفسیر رسالت خود نیز جدی بودند و این یکی از مسائلی بود که پیامبر اکرم حتما بعد از خودشان به فکر جانشین بودند.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: امیرالمومنین در گهواره با پیامبر انس پیدا کردند و در دامن پیامبر بزرگ شدند و جوانی و بزرگسالی با پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم)  انس گرفته بودند که این ها باعث شده بود که ایشان فردی را در زمینه بیان و تفسیر اسلام انتخاب کنند.

 

وی افزود:بدین منظور که مردم بعد از پیامبر گمراه نشوند پیامبر در غدیر حضرت امیر (علیه السلام) را بر مردم اعلام کردند.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد خاطرنشان کرد: بعد از مدتی خواست پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم) عملی نشد و جایگاه خداوند که توسط پیامبر به امیرالمومنین اعلام شده بود نتوانست قرار گیرد و اسلام بعد از قطعه ای زمان در سرازیری گرفتار اموی و عباسی ها شد و واقعیت اسلام محقق نشد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: منظور ستاد غدیر این است که امیر المومنین(علیه السلام) را پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) به دستور خداوند متعال به عنوان جانشینی خود انتخاب کردند وآن را معادل وظیفه الهی می دانند را به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: اگر امام (علیه السلام) نبود حتما اسلام نیز نبود.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد گفت: امروز متاسفانه عالم اسلام نسبت به امیر المومنین بی مهری می کند و برخی از افراد که مدت زمان اندکی همراه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بودند روایات متعدد را نقل می کنند اما از ایشان کمتر نقل می کنند.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: حضرت علی ( علیه السلام) مدت 23 سال با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و روش و منش پیامبر (ص) را می دانستند اما موردی از این ها بیان نمی شود و ایشان را بی مهری می کنند.

 

وی بیان کرد: اگر مسلمانان به دستور پیامبر عمل کنند اتحاد آنها برقرار می شود و گذشته ها نیز فراموش می شود و هیچ وقت نیز گمراه نخواهند شد.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد بیان کرد: رمز وحدت را پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم)  به ما نشان داده است و غدیر نیز می خواهد مظلومیت اسلام و امیر المومنین (ع) را نشان دهد که باید آن را در جامعه تبیین کنیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: ما از همه مسلمانان تقاضا داریم که دستور پیامبر را توجه کنند و الان که دنیای فتنه و به هم ریزی است و می خواهند مسمانان را زیر سوال می برند الان بهترین راه برای اتحاد مسلمانان این است که فرمایش پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم)  در مورد غدیر که کتب معتبر اهل سنت نیز بیان کرده اند را عمل کنند.

 

وی گفت: الان مسلمانان باید متحد شوند و این حدیث پیامبر در مورد قرآن و عترت را عمل کنند.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد گفت: غیر فلسفه ایجاد مسئله غدیر، اعتقاد به ولایت اهل بیت (علیهم السلام)، جانشینی امیر المومنین (علیه السلام) را به ما نشان می دهند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: فلسفه غدیر، فلسفه هدایت انسان ها است و ادامه راه پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم)  و اهل بیت( علیهم السلام) و ادامه پشتوانه انوار طیبه و طاهره و راه صراط مستقیم خداوند است.

 

وی افزود: بیرون آوردن حرف های پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم) از غربت وظیفه بنیاد غدیر است که با همکاری دستگاه های مختلف انجام می شود.

 

رئیس بنیاد بین المللی غدیر در استان یزد بیان کرد: اگر ستاد اهمیت و گستردگی کار خود را بداند به خوبی می تواند ایده های پیامبر (ص) و دستورات قرآن را به مردم معرفی کند.

کد خبر 573610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha