فرهنگ اسلامی و صحیح در جامعه ترویج یابد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده، گفت: فرهنگ اسلامی و صحیح در جامعه ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۹ آذر) یزد با سفارش مردم به تقوای الهی گفت: تقوا زمینه دستیابی انسان به سعادتمندی و عاقبت به خیری را فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: خداوند برای خلقت انسان اهداف بسیار مهمی را بیان کرده و باید سعی کنیم به وسیله تقوا و عمل به دستورات خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به قرب الهی که بالاترین درجه ای است که می توان یافت، برسیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: در این زمینه مسائل مهمی باید مد نظر قرار گیرد که از جمله این موارد بحث تربیت دینی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی به مشکلات فرهنگی که در جامعه وجود دارد اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات فرهنگی زیادی در جامعه وجود دارد که این مشکلات نمونه فرهنگ غربی است که در جامعه ما ترویج می شود.

 

وی اذعان داشت: در زمینه مسائل فرهنگی، اقدامات قابل توجه و خوبی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته اما هنوز این شورا تا جایگاه واقعی که باید داشته باشد، فاصله زیادی دارد.

 

ناصری بیان به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در هفته گذشته شاهد رویداد مهمی در این زمینه بودیم و مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی یزد برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: برگزاری چنین برنامه هایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین جلوگیری از فرهنگ های نادرست دارد.

 

توجه به مشکلات جامعه، برگزاری نمایشگاه فن بازار، انتقاد از برخی حرکت های ضد فرهنگی در قالب اردوهای دانشگاهی از دیگر مباحثی بود که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه امروز خود به آنها پرداخت.

 

 

کد خبر 592720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha