شکست تحقیرآمیز استکبار نتیجه مقاومت است

خبرگزاری شبستان: مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله گفت: قرآن همواره مسلمانان را از تسلیم شدن در برابر مستکبران نهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص)، روز گذشته در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن الحج(ع)، گفت: علوم دینی عامل سرد شدن آتش بزرخ و مونس تنهایی انسان در عالم قبر است.

وی درباره اهیمت علم در دین اسلام عنوان کرد: بر اساس روایات وارده هر کس یک نکته به انسان بیاموزد این عمل او بالاتر از آن چیزی است که خورشید به آن طلوع و غروب کند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به اینکه منشا همه علوم دنیا از علوم الهی و اسلامی است، اظهار داشت: استکبار به دروغ کشورهای اسلامی را به عنوان کشورهای جهان سوم یعنی عقب‌مانده و بی‌سواد معرفی می‌کند، در حالیکه هرآنچه از علم آنها دارند از آن ما بوده است.

حجت الاسلام روحی با اشاره به اینکه برای نخستین بار امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم را به شاخه‌های متفاوت تقسیم کردند، بیان داشت: امروز در دنیا با الگوبرداری از اسلام علوم کلاسیک و دانشگاهی را تقسیم کرده و دانشمندانی را تربیت می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به اینکه مقاومت و استقامت تنها راه مقابله با استکبار است، ابراز کرد: خداوند در برخی از آیات قرآن، مسلمانان را از تسلیم شدن در برابر مستکبران نهی می‌کند زیرا در تسلیم موفقیتی وجود ندارد، بنابراین اگر ما نیز  بخواهیم در برابر زورگویان عالم موفق و پیروز شویم باید در مقابل آنان مقاومت کنیم.

وی افزود: امروز دنیای استکبار و ابر قدرت به این نتیجه رسیده‌ که معادلات قدرت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا بهم ریخته است، چراکه استقامت در مقابل دشمن در جامعه ما تبلور عینی پیدا کرده و به سایر کشورها دیگر نیز صادر می‌شود.

 حجت الاسلام روحی با اشاره به اینکه استکبار قصد داشت دولت بشار را ساقط کند اما نتوانست، گفت: امروز شکست تحقیرآمیز استکبار نتیجه مقاومت است که اجازه نداد آنها با سرمایه گذاری میلیاردی بر عراق سلطه یافته یا در جنگ 33 روزه و .... به اهداف شوم خود برسد.

 مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه محمد رسول الله(ص) در پایان خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم که فرهنگ بسیجی عامل اصلی تداوم فرهنگ مقاومت است.

 

کد خبر 573657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha