مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کاشان آغاز شد

خبرگزاری شبستان: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه به میزبانی شهرستان کاشان روز گذشته آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان (24 شهریور)در آیین افتتاحیه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: تاریکی و رضائل اخلاقی موجود در جامعه ناشی از دوری نسبت به مفاهیم قرآن و اسلام است.

 

وی افزود: دوری از دستورات قرآن عامل اساسی در مشکلات فردی و اجتماعی است که باید همه برای ترویج و گسترش معارف اسلامی و قرآنی پا به میدان بگذارند و در این عرصه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صادقی برگزاری مسابقات قرآنی را بستری برای توسعه فعالیت های قرآن، شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآنی است که برکات زیادی برای مناطق مختلف کشور دارد.

 

وی ادامه داد: مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در شش رشته حفظ، قرائت، ترتیل، معارف، اذان و دعا خوانی برگزار می شود که افزون بر 31 هزار نفر در مسابقات مرحله شهرستانی در استان اصفهان شرکت کرده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: بیش از 800 نفر در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می کنند و 45 نفر آن ها به مرحله کشوری راه پیدا کرده و در مسابقات کشوری حضور پیدا می کنند.

 

وی به ظرفیت های قرآنی و مذهبی کاشان نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت های معنوی زیادی در شهرستان کاشان وجود دارد که وجود استعدادهای قرآنی نمونه از این توانایی و استعدادها است که باید بستر برای رشد بیش از بیش آن فراهم شود.

کد خبر 573904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha