حاکمیت اسلام، قرآن و تمسک به اهل بیت(ع) بزرگترین معروف در عصر حاضراست

خبرگزاری شبستان: معاون امور زنان و خانواده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان بزرگترین معروف در عصر حاضر را حاکمیت اسلام، قرآن و تمسک به اهل بیت (علیه السلام ) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛احترام حیدریان امروز(25 شهریور) درگفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:خروج و دوری از قرآن و اهل بیت(علیه السلام) و نیز خط ولایت و امامت بزرگترین منکر است.

 

وی امربه معروف و نهی ازمنکر را از واجبات دینی دانست وافزود: در برخورد با منکرات و اجرای معروفات از سرزنش ها و برخوردهای دیگران نترسیم و با هجوم خاموش دشمنان مقابله کنیم.

 

حیدریان با بیان اینکه مرحله اصلی امر به معروف و نهی از منکر اقدام و عمل است اضافه کرد: با تذکر لسانی انجام می شود و آمر به معروف و ناهی از منکر باید حسن خلق و ادب داشته باشد.

 

وی هدف عمده و اساسي در امر به معروف و نهي از منكر را محقق شدن معروف و زدوده شدن منكر عنوان کرد و ادامه داد: براي نيل به اين هدف بايد به دنبال بهترين و مؤثرترين راهكارها و شيوه هاي عملي باشيم.

 

حیدریان ادامه داد: دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امنیت را به همراه دارند و کسب و کار مردم نیز در پرتو این مهم صورت می گیرد.

 

معاون امور زنان و خانواده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با اشاره به اینکه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از اول تا هفتم محرم مصادف با 12 تا 17 مهرماه برگزار می شود اظهار داشت: امور بانوان این ستاد برنامه های متنوعی از قبیل برگزاری کارگاه تخصصی حجاب و عفاف، تجدید میثاق طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر با آرمانهای مقدس شهدا و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را در نظر گرفته است.

 

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی فقه و احکام زندگی در حوزه زن و خانواده به مناسبت هفته احیای امر به معروف خبردادوافزود: سوالات این مسابقه از سه کتاب تهیه و در قالب جزوه ای ٢٠ صفحه ای در اختیار بانوان کارمند ادارات و دستگاههای اجرایی قرار می گیرد.

 

حیدریان این کتابها را شامل کتاب احکام رایانه و اینترنت نوشته محمود صادقی، کتاب احکام جشن و شادی نوشته شمس الله صفرلکی و کتاب احکام و آداب عکاسی از ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و گفت: توزیع جزوه تهیه شده از این کتابها در چند روز اخیر توزیع شده است.

 

معاون امور زنان و خانواده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان مهلت پاسخگویی به سوالات را از 12 تا15 مهرماه اعلام کردوافزود: متقاضیان شرکت در این مسابقه می توانند پاسخنامه را از طریق پست، اینترنت و یا از طریق شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات تابعه به این ستاد ارسال و ارائه دهند.

 

به گفته حیدریان مسابقه کتابخوانی فقه و احکام زندگی در حوزه زن و خانواده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می شود.

 

کد خبر 574010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha