قرآن نوشته شده به خط نستعلیق در جیرفت به نمایش گذاشته شد

نویسنده قرآن کریم به خط نستعلیق گفت: اگر قرآن نوشته شده ام به چاپ رسد دومین قران به خط نستعلیق در جهان است.

غلامرضا شریفی، خطاط دومین قران نوشته به خط نستعلیق، صبح امروز ( 16 مرداد) در حاشیه نمایشگاه آثار قرآنی  به خبرنگار شبستان گفت: نوشتن قران به دست من نبود برکتی از سوی خدا بود که به قلب من وارد شد و سبب شد نوشتن آن را آغاز کنم و به حمد لطف خداوند به خوبی به پایان برسانم.

 

وی ادامه داد: این قرآن به خط نستعلیق نوشته شده است که اگر چاب شود دومین قرآنی است که به خط نستعلیق در کل جهان به چاپ رسیده است.

 

شریفی بیان داشت: آغاز نوشتن را به خاطر ندارم ولی این را خوب به ذهن دارم چیزی حدود 18 ماه به طول انجامید و در 30دی سال 88 به پایان رسید.

 

وی اذعان کرد: این کتاب در اندازه a3  نوشته شده است و در این راستا 300 کیلو کاغذ باطله سیاه مشق جمع آوری کرده ام که در آنان به تمرین سیاه مشق  کتابت قران پرداختم.و آنان را به یادگار نگه داری می کنم.

 

شریفی افزود: برکات نوشتن قران در زندگی من بسیار زیاد است که از زمان آغاز این کار تمام مشکلاتم حل شده اند و از خداوند می خواهم برکات آن برای شهرستان جیرفت نزول باران رحمت الهی و سلامتی آقا امام زمان و ظهور ایشان باشد.

 

وی به مشکلاتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: عمده ترین مشکل من  هزینه های چاپ و تهذیب  این اثر ماندگار است که انشا الله بتوانم هرچه سریع تر آن را به چاپ رسانم.

 

وی خاطر نشان کرد: برای مراقبت از نوشته هایم از تخریب به دست فرزندانم ناچار به نوشتن در گوشه ای از خانه ام می شدم که فرزندانم به این اثر دست رسی نداشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: نوشتن قران کار دل است و شیوه عاشقی اگر طلب و خواسته او باشد می شود و اگر نطلبد امکان پذیر نیست.

 

وی یاد آور شد: قبل از آغاز نوشتن قران به خط نستعلیق نوشتن کتاب حافظ را آغاز کرده بودم که که هنوز غزل الا یا ایها الساقی به اتمام نرسیده بودکه نوشتن قران را به اتمام رسانده بودم.

 

پایان پیام/

کد خبر 57405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha