فلسفه و تاریخ سیاه‌پوشی در کتاب سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور (ع)

کتاب سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور (ع) اثر علی ابوالحسنی (منذر) توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تمام مسایل و شبهاتی که در مورد سیاه‌پوشی و سوگ ائمه اطهار (ع) وجود دارد در کتاب سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور (ع) که به قلم علی ابوالحسنی (منذر) به نگارش درآمده، مطرح و بررسی شده است.

بنا بر این گزارش، کتاب سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور (ع) در بعد روان‌شناختی، سیاه‌پوشی رنگ سیاه را رنگ پوشش، مصیبت، اعتراض و عزا می‌داند و سپس به رمز انتخاب رن گسیاه در ایام عزا می‌پردازد.

این کتاب تاریخ سیاه‌پوشی را در ملل و اقوام جهان بخصوص اعراب بررسی می‌کند سپس سیاه‌پوشی در سوگ آل الله را رسم جاری اهل بیت (ع) معرفی می‌کند.

سیاه‌پوشی بنی‌عباس تمسکی به شعار شیعه برای دست‌یابی به قدرت بود، این ادعایی است که مؤلف کتاب در فصل هشتم کتاب به دنبال اثبات آن است و سپس به بررسی بعد فقهی سیاه‌پوشی و دلایل جواز و استحباب آن در سوگ ائمه (ع) می‌پردازد و فتاوای علما را در این باب ذکر می‌کند.

شایان ذکر است، کتاب سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور (ع) به قیمت 10 هزار تومان و در 594 صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به چاپ رسیده و در غرفه این انتشارات در راهروی شماره 6 بخش نشر مکتوب به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 57528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha