تبیین بحث بیداری اسلامی بر مبنای کتاب وحی

مدیر بخش بیداری اسلامی نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه امسال با توجه به تحولات و موج بیداری اسلامی بخشی به این منظوردر نمایشگاه شکل گرفته است، گفت: تلاش شده بحث بیداری اسلامی برمبنای قرآن به مراجعان تبیین شود.

خبرگزاری شبستان: وقوع انقلاب اسلامی در ایران واقعه‌ای را در دنیا رقم زد که از آن به بیداری اسلامی تعبیر می‌شود. موج بیداری اسلامی که امروز می‌رود شمال آفریقا و کشورهای خاورمیانه‌ای را دربر گیرد، مهم‌ترین اقدام جدی‌ است که انقلاب اسلامی ایران از 30 سال پیش طنین‌انداز کرده است. امروز به‌‌رغم تلاش‌های فراوان جبهه استکبار و رنگ‌باختن نگاه‌های ناسیونالیستی و قومیت‌گرایی، بازگشت به اسلام و خویشتن‌ دینی به‌‌رغم تبلیغات فریبنده غربی و فضای سکوت و رعب‌آور سران خائن وابسته عربی در بین ملت‌ها و توده‌های امت اسلامی طنین‌انداز شده است.

به ‌صورت بارز بیداری اسلامی در تونس، مصر، الجزایر و یمن توانست نظام سلطه جهانی را با چالش‌هایی روبه‌رو کند.خیزش عظیم مردمی در مصر و تونس حاصل تحقیر تاریخی مردم مسلمان آن دیار است. سر دادن شعار الله‌اکبر از جانب معترضان و تظاهرکنندگان و بیان اینکه اسلام تنها راه‌حل است، نشان از خیزش موج بیداری اسلامی است که می‌رود تا شمال آفریقای خفته را بیدار کند. همان نویدی که انقلاب اسلامی به ملل محروم و مستضعفان دنیا داده بود.

رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی که امروزه موضع‌گیری مشکوکی در خصوص بیداری اسلامی مردم مصر دارند، مرتب می‌گویند اعتراضات مردمی، صبغه دینی ندارد و بیشتر نارضایتی اقتصادی است و به دفعات این خط خبری را تکرار می‌کنند.اما کیست که نداند خیزش مردم تونس و مصر براساس اندیشه بیداری اسلامی است که تمام موضوعات دیگر ازجمله فشارهای اقتصادی فرع است و شعار الله‌اکبر مردم و رنگ باختن هر نوع شعار و بیرق دیگری نشان از بلوغ جوانانی است که دیگر تاب تحقیر دین و سنت‌های خود را ندارند و عزت خویش را در سایه اسلام می‌جویند.

آمریکا و غرب نیز خوب می‌دانند که مردم خاورمیانه و شمال آفریقا به‌دنبال اسلام هستند و واهمه آنها نیز به همین خاطر است و تناقض‌گویی‌های آنها و اظهارات متفاوت مقامات صهیونیستی نیز چنین امری را ثابت می‌کند. موج بیداری، اسلام خواهی و حق طلبی کشورهای تحت ستم را در بر گرفته تا پاسخگوی سرخوردگی مردمی باشد که دیگر تحمل زندگی زیر یوغ رژیمهای دیکتاتوری، در قرن بیست و یکم را نداشته و در پی ساختن آینده ای جدید و نظمی استوار بر پایه عدالت و اصول اعتقادی خود هستند و برخلاف آنچه که غرب، در پی القای آن است، طنین ندای اذان در تونس و نمازهای جماعت گسترده در میادین مصر، پیامهای واحدی دارند. امت اسلام پیام امام خمینی(ره) را به جان نوشیده و به دعوت ایشان لبیک گفته است.

جای تعجّب است که منادیان حقوق بشر و دمکراسی، به جای توصیه به حکّام منطقه، برای تامین حداقل حقوق انسانی شهروندان؛ حمایت خود را از این رژیم ها گسترش داده و آنان را به سلاحها و تجهیزات پیشرفته ضدّ بشری جهت فشار و سرکوب، مسلح تر می نمایند. از این رو است که امریکا و کشورهای اروپایی به تشکیل صفی از متحّدین و عوامل دست نشانده، در خاورمیانه ای که سرشار از منابع حیاتی است؛ به خود می بالند.

داستان انقلاب اسلامی در حال تکرار است. چنانچه شدّت عمل شاه، باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی گردید و کشتار مردم بی دفاع با انواع سلاحهای مدرن، خون مردم را به جوش آورده و مراسم بزرگداشت شهدا، جوشش مضاعفی را باعث می شد؛ اکنون خشم فروخورده سالیان متمادی از دیکتاتوری به اوج رسیده و در حال لبریز شدن است. حال چنانچه حداقلی از خواسته های مردم تامین گردد، ممکن است اوضاع سامان یابد و در صورتیکه حکّام خودکامه دست به کشتار و سرکوب مردم بزنند، سونامی فزاینده ای از بیداری اسلامی، برپا شده و رژیمهای ظالم در گرداب خشم مردمی، فرو رفته و مضمحل می گردند.

 

با توجه به شکل گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه امسال عنوان نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار "قرآن، کتاب بیداری" آغاز به کار کرد و بخش ویژه ای نیز با عنوان بیداری اسلامی به همین منظور شکل گرفت.

جواد سمنانی، مدیر بخش بیداری اسلامی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در رابطه با برنامه های این بخش به خبرنگار شبستان گفت: امسال با توجه به وقایعی که در منطقه روی داده، مسئولان نمایشگاه بین‌المللی قرآن بخش ویژه‌ای را به عنوان بیداری اسلامی اختصاص داده‌اند.

 

مدیر بخش بیداری اسلامی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: یکی از اهداف برپایی این بخش این است که بحث بیداری اسلامی بر مبنای قرآن کریم برای مخاطبان تبیین شود.

سمنانی با بیان اینکه برای ارائه بهتر مفاهیم بیداری اسلامی به مخاطبان در این بخش از هنر استفاده شده تا به این موضوع یک انعکاس هنری نیز داده شود، ادمه داد: حضور در فضای رسانه‌ای و گفتمان‌سازی در جامعه از دیگر اهداف برپایی این بخش است زیرا استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس از انعکاس و رسانه‌ای شدن این موضوع وحشت دارند و با آگاهی ملت‌ ها منافع نامشروع آنها در منطقه به خطر می‌افتد.

وی از برپایی چند نشست در این بخش خبرداد و اذعان کرد: کارشناسان و تحلیلگران سیاسی در حوزه خاورمیانه با حضور دراین بخش، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود را نسبت به بیداری اسلامی ارائه می‌کنند و بازدیدکنندگان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌توانند از نقطه نظرات کارشناسان استفاده کنند.

 

سمنانی به دیگر بخش های بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: شبکه آنلاینی به نام نسل تی‌وی که پخش آزمایشی آن از نیمه شعبان آغاز شده و نیز بانکی از فیلم‌ها و نماآهنگ‌های مرتبط با بحث بیداری اسلامی در این بخش به راه افتاده که مخاطبان از سراسر دنیا می‌توانند با مراجعه به این شبکه برنامه‌های آن را مشاهده کنند.

 

وی اظهار کرد: گروهی از جوانان دانشجو که در قرارگاهی بیداری اسلامی فعالیت می کنند، در این بخش فعالیت های گسترده ای داشته و ارتباطاتی با انقلابیون منطقه از جمله با دانشجویان بحرین، سودان و مصر برقرار و نشست‌هایی با حضور مهمانان داخلی و خارجی در این بخش برگزار می شود.

مدیر بخش بیداری اسلامی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطر نشان کرد: هدف کلی این بخش هم‌افزایی و ایجاد یک نوع ارتباط شبکه‌ای بین تمامی گروه‌ها و افرادی است که در زمینه بیداری اسلامی دغدغه دارند، است

 

پایان پیام/

 

کد خبر 57471

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha