برگزاری جشنواره قرآنی نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری نخستین جشنواره قرآنی نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی در ایام مبارک ماه‌ رمضان در این استان خبر داد.

محمد حسین فراهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت: برگزاری جشنواره‌های گردشگری، فرهنگی و هنری به صورت بومی و منطقه‌ای در استان مرکزی در ماه‌ رمضان شکل آئینی و مذهبی به خود می‌گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قرآنی با موضوع نکوداشت کربلایی کاظم ساروقی در این استان افزود: همچنین به مناسبت ماه ضیافت الهی دومین جشنواره سفره‌های آسمانی در موزه‌های استان برگزار می‌شود.

 

فراهانی در ادامه به برپایی ایستگاه‌‌های آش‌نذری در برخی مساجد استان به عنوان بخشی دیگر از برنامه‌های ویژه ماه رمضان این اداره کل اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های آش در مساجد سیدها و امام‌حسین (ع) برپا می‌شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: اجرای آئینی تعزیه و پرده‌خوانی نیز از برنامه‌های ویژه این ماه است که در موزه‌های استان برپا می‌شود.

 

وی همچنین برگزاری ضیافت شب شعر رمضان با حضور شاعران، هنرمندان صنایع‌دستی، انجمن‌های فعال گردشگران و حامیان میراث‌فرهنگی را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و افزود: انجمن ادبی قائم‌مقام فراهانی نیز به میزبانی موزه چهارفصل در ایام ماه مبارک رمضان تشکیل می‌شود.


پایان پیام/

کد خبر 57418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha