اعلام فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی/ ارسال آثار تا ۲۰ آبان

خبرگزاری شبستان: فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع قرآن کریم و فرهنگ انقلاب از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع قرآن کریم و فرهنگ انقلاب که همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام شد.

این همایش که از سوی سازمان اوقاف وامور خیریه و با مشارکت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار خواهد شد در محورهای ماهیت شناسی انقلابی بودن از منظر قرآن کریم، مبانی قرآنی انقلاب، فرهنگ انقلاب، انقلابی ماندن و انقلابی بودن، شاخصه‌ها و ضوابط انقلابی ماندن بر مبنای آیات و روایات، تفاوت انقلابی بودن با تروریست و ارهاب بر مبنای آیات و روایات، مطالعات قرآنی مستشرقان و فرهنگ انقلاب،  معرفی چهره‌های بزرگ انقلابی جهان، شاخصه‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن از منظر امام خمینی(ره) و شاخصه‌های انقلابی بون  و انقلابی ماندن از منظر رهبری معظم انقلاب برگزار می شود.

همچنین مقایسه انقلاب های بزرگ دنیا و تحلیل آن‌ها بر مبنای آیات و روایات، انقلاب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... و الزامات قرآنی آن‌ها،  تبیین انقلاب های قهقرایی، سفید، مخملی، رنگی، انقلاب فرهنگی، پژوهش‌های قرآنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، انقلاب اسلامی، مبدأ تحول انسان‌ساز، فرهنگ انقلابی و تحول در نظام خانواده از دیگر محورهای این همایش می باشد.

بر اساس این گزارش، موانع انقلابی ماندن از منظر قرآن کریم، موانع انقلابی بودن بر مبنای آیات و روایات، تحلیل علل افول یا به انحراف کشیده شدن بهار اسلامی بر مبنای آیات و روایات، التقاط و انحراف جریان‌ساز در جامعه اسلامی، جریان‌های نفوذ در تفکر انقلابی، جریان‌های تکفیری و انقلابی ماندن، وهابیت چالش انقلابی ماندن، استکبار و جریان‌سازی انقلاب‌زدایی، اسرائیل و جریان‌سازی اسلام هراسی، انقلاب فرهنگی و تحول در علوم انسانی، انقلاب و راهکارهای عملی کردن آموزه‌های قرآن در جامعه، انقلاب و روش‌های نوین تعلیم و تربیت در قرآن، انقلاب اسلامی و زبان گفتمان بین ادیانی در قرآن، فرهنگ انقلاب و نقش امامت و رهبری در مدیریت فهم و اجرای آموزه‌های قرآنی، مدیریت بهره‌گیری از قرآن در عرصه سیاست و حکومت انقلابی، حوزه‌های علمیه و انقلابی ماندن و مراکز علمی و انقلاب از محورهای این همایش می باشد.

بر این اساس، محققان و پژوهشگران می توانند آثار خود را در چهار بخش کتاب، پایان نامه، مقاله و طرح پژوهشی تا تاریخ 20 آبان ماه به دبیرخانه همایش به نشانی قم، بلوار 15خرداد، جنب امامزاده احمد میانی (ع)، کوچه شهید میثمی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، معاونت پژوهشی، دبیرخانه علمی دهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی ارسال کنند.

شایان ذکر است، مجموعه مقالات برگزیده همایش با امتیاز علمی ـ پژوهشی از سوی دبیرخانه همایش به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 574257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha